Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΟικονομίαΥδατοδρόμια: Επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ και αναμονή

Υδατοδρόμια: Επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ και αναμονή

|

Σύμφωνα με την Hellenic Seaplanes το επενδυτικό της σχέδιο θα οδηγήσει στην δημιουργία πάνω από 1.400 θέσεις εργασίας, ενώ θα φέρει έσοδα άνω του 1 δισ. στο Δημόσιο μέσω ΦΠΑ και άλλων φόρων – Επί της ουσίας; Υδροπλάνα μόνο στο Ιόνιο το 2018 και για το Αιγαίο; Βλέπουμε 

Κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια η Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα και την Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα της Hellenic Seaplanes.

Το επενδυτικό πλαίσιο που συμφωνήθηκε μεταξύ της Hellenic Seaplanes και της Petrichor Capital Partners, η οποία εκπροσωπεί ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές, αναφέρει ότι σε βάθος διετίας θα επενδύσουν ποσό συνολικού ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ για:

Αγορά 20 αμφίβιων υδροπλάνων

Ανάπτυξη 50 μικρών εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μικρού μεγέθους)

Ανάπτυξη 50 μεσαίων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεσαίου μεγέθους)

Ανάπτυξη 10 μεγάλων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεγάλου μεγέθους)

Ανάπτυξη 1 μητροπολιτικού υδατοδρομίου Ανάπτυξη τεχνικής βάσης και συντήρησης υδροπλάνων Ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδροπλάνων

Σε επίσημη επιστολή πρόθεσης  (LOI) που έλαβε η Hellenic Seaplanes από την Petrichor Capital Partners αναφέρει το ενδιαφέρον των τελευταίων να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη του έργου των Ελληνικών Yδροπλάνων.

Στην επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς την Hellenic Seaplanes, την οποία υπογράφει ο Managing Director της PCP, Iωάννης Xάσικος, η εταιρία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της για την επένδυση στο project της Hellenic Seaplanes, θέτοντας μάλιστα ότι «μπορεί να παρέχει το κεφάλαιο, τη διοίκηση, τη στρατηγική εποπτεία και τη μακροχρόνια προοπτική ανάπτυξης που θα επιτρέψει στην Ελληνικά Yδροπλάνα να φτάσει στην πλήρη δυναμική της και να εξελιχθεί στον κυρίαρχο παίκτη στον τομέα της».

Στο LOI, οι επενδυτές εξηγούν ότι «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της ».

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα επενδυτικά κεφάλαια που εκπροσωπεί η Petrichor κατά τα προηγούμενα έτη έχουν υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 800 εκατομμύριων ευρώ σε παρόμοια έργα, σε άλλες χώρες της Ευρώπης, συνδυάζοντας επενδυτικά πλαίσια ανάπτυξης. Η Hellenic Seaplanes είναι ήδη σε διαβουλεύσεις με την Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας (Investment Bank of Greece) για να αναλάβει τον συντονισμό της  επενδυτικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση του έργου.

Η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας θα αναλάβει τον ρόλο του θεματοφύλακα της επένδυσης έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι όλες οι συναντήσεις, συζητήσεις και διαπραγματεύσεις καθώς και οι όροι που θα μπουν στο επενδυτικό πλαίσιο να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις της Κεντρικής Τράπεζας της Ελλάδας.

Τα σενάρια και η πρόταση

Η πρόταση που κατέθεσε η Hellenic Seaplanes επεξεργάζεται τρία σενάρια προς τους υποψηφίους επενδυτές.

Επεξεργάζεται σενάριο σύμφωνα με το οποίο χρειάζεται ποσό 22 εκατομμυρίων για full leased fleet 20 αεροσκαφών, ενώ στο πιο «ακριβό» σενάριο, το οποίο αφορά πλήρως ιδιόκτητο στόλο (επίσης 20 αεροσκαφών), το απαραίτητο ποσό της επένδυσης ξεπερνά τα 160 εκατομμύρια ευρώ. Στο μάλλον πιο ρεαλιστικό σενάριο του mixed fleet με πέντε νοικιασμένα αεροσκάφη και 15 ιδιόκτητα, το ποσό της απαιτούμενης επένδυσης φτάνει τα 120 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα υδατοδρόμια αναλύει τη δημιουργία

– 50 υδατοδρομίων μικρού μεγέθους, με χώρο ελιμμενισμού δύο υδροπλάνων και δυνατότητα επιβίβασης/αποβίβασης 20 ως 40 επιβατών, χωρίς δυνατότητα ανεφοδιασμού, κόστους 10,5 εκατ. ευρώ.

– 50 υδατοδρομίων μεσαίου μεγέθους υδατοδρομίων, με 2-5 θέσεις ελιμμενισμού και δυνατότητα φιλοξενίας 40-100 επιβατών, με δυνατότητα ανεφοδιασμού, όχι όμως συντήρησης, κόστους 15,5 εκατ.

– 10 μεγάλων υδατοδρομίων- hub, με 5-10 θέσεις, δυνατότητα φιλοξενίας 100-200 επιβατών και εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού και συντήρησης, κόστους 5,4 εκατ. ευρώ

και αναλύεται και η δυνατότητα δημιουργίας Mητροπολιτικού Yδατοδρομίου στο Φάληρο με όλες τις προδιαγραφές ενός αεροδρομίου, με προβλεπόμενο κόστος να φτάνει τα 25,4 εκατ. ευρώ.

Στο Επενδυτικό πλαίσιο το οποίο είναι στην τελική φάση οριστικοποίησης του γίνεται ξεκάθαρο  από την  μεριά των επενδυτών ότι η επένδυση θα ξεκινήσει εφόσον η Ελληνική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να προχωρήσει με κάποια κίνητρα-διασφαλίσεις όσον αφορά την ανάπτυξη Εθνικού δικτύου υδατοδρομίων και λειτουργία υδροπλάνων.

Συγκεκριμένα οι επενδυτές ζητάνε τα εξής:

Fast Track διαδικασίες αδειοδότησης της επένδυσης (αδειοδότηση δικτύου)

Δέσμευση σταθερού νομοθετικού πλαισίου για την λειτουργία των υδροπλάνων

Πρόγραμμα προσέλκυσης ξένων επενδύσεων με κίνητρα όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Φορολογικό καθεστώς χωρίς εκπλήξεις

Παράλληλα μέσα στο Επενδυτικό πλαίσιο οι επενδυτές δεσμεύονται χρονικά ότι θα υλοποιήσουν το σύνολο της επένδυσης εντός 2 ετών και το ύψος της θα ανέλθει στα 250 εκατομμύρια.

Τονίζονται επίσης εντός του επενδυτικού πλαισίου τα οφέλη και οι θετικές επιπτώσεις στην Ελλάδα και στην Ελληνική οικονομία: Το δίκτυο των υδατοδρομίων και η λειτουργία των υδροπλάνων, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις ίσως και να αποτελούν την βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.

Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως είναι η Ελλάδα, καθώς με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία δύνανται να εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις όπως τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sightseeing), Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κ.λπ.), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης κλπ.

Νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες, συγκεκριμένα:

Άμεσες νέες θέσεις:

Για την λειτουργία των υδατοδρομίων +1.000 νέες θέσεις

Για την λειτουργία της αεροπορικής +250 νέες θέσεις

Για την λειτουργία της τεχνικής Βάσης +120 νέες θέσεις

Για την λειτουργία κέντρου εκπαίδευσης +50 νέες θέσεις

Έμμεσες νέες θέσεις:

Τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν παράλληλα νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρων για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Μελέτη που έγινε αναφέρει για πέραν των 2.500 έμμεσων νέων θέσεων εργασίας.

Το υδροπλάνο είναι φιλικό προς το περιβάλλον και δεν αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον για αυτό και άλλωστε δοκιμασμένα εδώ και δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες (Καναδά, Αμερική, Μαλδίβες) το χρησιμοποιούν ως μέσω μεταφοράς από λίμνες και ποτάμια που έχουν αυξημένη περιβαλλοντική προστασία.

Νέοι προορισμοί και ταξιδιωτικές κατευθύνσεις που σήμερα δεν είχαν την δυνατότητα διασύνδεσης (νέο τουριστικό προϊόν)

Προβλέψεις στα επόμενα 10 έτη έσοδα 1,5 δισεκατομμύρια με έσοδα για το κράτος 980 εκατομμύρια σε φόρους και 280 εκατομμύρια σε ΦΠΑ.

Η Hellenic Seaplanes ενημέρωσε την κυβέρνηση επισήμως για το επενδυτικό ενδιαφέρον, με επιστολές της στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στον υπουργό Ναυτιλίας και στον υφυπουργό Ανάπτυξης και παράλληλα πραγματοποίησε συναντήσεις με τον υπουργό Nαυτιλίας, Π. Kουρουμπλή, ο οποίος έχει αναλάβει τον συντονισμό εκ μέρους της Κυβέρνησης έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί αυτή  η επένδυση.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Nικόλας Xαραλάμπους σε σχετική δήλωση αναφέρει: «Aυτό που κάνουμε και πρέπει να κάνουμε είναι η επεξεργασία του επενδυτικού πλαισίου για να καταλήξουμε σε μια ενιαία πλατφόρμα επικοινωνίας με τους επενδυτές και την ελληνική κυβέρνηση, ώστε να νοιώσουν οι πρώτοι άνετα και να επενδύσουν σε ένα έργο το οποίο, στην τελική, είναι εθνικής σημασίας. Mη προχωρώντας αυτό το έργο, χάνουμε επενδύσεις και πόρους». O κ. Xαραλάμπους πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς, όπως λέει, «υπάρχει στο τραπέζι η θέληση των επενδυτών να μπουν σε ένα αντικείμενο που συνδυάζει τους τομείς του τουρισμού και των συγκοινωνιών».

Ο κ. Χάσικος επιβεβαίωσε την πρόθεση της Petrichor Capital Partners να προχωρήσει με τις επενδύσεις στα υδροπλάνα και εξέφρασε την αισιοδοξία του για την οριστικοποίηση του επενδυτικού πλαισίου με την κυβέρνηση της Ελλάδας. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι η χώρα είναι επενδυτικά ελκυστική και θα πρέπει να υιοθετήσει επισήμως ένα επενδυτικό πλαίσιο, το οποίο -μεταξύ άλλων- θα έχει ένα ανοικτό κανάλι επικοινωνίας των επενδυτών και της εκάστοτε κυβέρνησης για την εξυπηρέτησή τους. Ο κ Χαραλάμπους συνεχίζοντας είπε «Οι ξένες επενδύσεις θα πρέπει να ενθαρρυνθούν από την ελληνική κυβέρνηση γιατί αυτός ίσως να είναι ο μόνος τρόπος για να οδηγηθεί η χώρα έξω από την κρίση».

Και στον επίλογο να σημειώσουμε ότι αυτή τη στιγμή το αδειοδοτημένο δίκτυο αποτελείται μόνο από τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, δηλαδή σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα βιώσιμο δίκτυο, ακόμη και αν προστεθούν σε αυτό η Κεφαλονιά και η Λευκάδα όπου τρέχουν αυτή την περίοδο οι σχετικές διαδικασίες από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.  Σε κάθε περίπτωση, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα υδροπλάνα θα πετούν μόνο στο Ιόνιο το 2018, και το Αιγαίο θα ακολουθήσει πολύ αργότερα.  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Σύλλογος Προστασίας Αγριας Ζωής: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και “Το σπίτι μας είναι και των άλλων”

Η άγρια ζωή της Νάξου χάνει το σπίτι της. Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε, πριν χάσουμε και το δικό μας.

Naxos Medical: Αγγειοχειρουργικό ιατρείο, εξειδικευμένη φροντίδα δίπλα μας

Ο Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Σφυροέρας επιστρέφει (για μία ακόμη φορά) στη Νάξο για να προσφέρει εξειδικευμένες αγγειοχειρουργικές εξετάσεις στο πλευρό των κατοίκων

Αντίο Μίμη: Θλίψη στην οικογένεια της ΑΕΚ για τον Δημήτρη Χατζηχρήστο

Βαρύ πένθος στην οικογένεια της ΑΕΚ, αλλά και συνολικά στο ελληνικό ποδόσφαιρο, προκάλεσε η είδηση του θανάτου του Δημήτρη Χατζηχρήστου, μιας από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες της εξέδρας στη χώρα μας.

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Σίφνος: Οι «Φρυκτωρίες» φωτίζουν ξανά τις Κυκλάδες, σημείο συνάντησης πολιτισμού (αφίσα)

Την Κυριακή 8 Ιουνίου, 14 νησιά των Κυκλάδων ενώνονται συμβολικά μέσω των Φρυκτωριών, τιμώντας την ιστορική μνήμη και την ανάγκη για επικοινωνία και συλλογικότητα

Νάξος – Τυροκομείο Πιτταρά: Γιατί για εμάς, το περιβάλλον δεν είναι μια μέρα, είναι τρόπος ζωής

Το Τυροκομείο Πιτταρά στη Νάξο τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με πράξεις που ξεκινούν από τη γη και καταλήγουν στο τραπέζι μας

Νάξος – Θερινά Εργαστήρια Μουσικής: Το Καλοκαίρι γεμίζει (και φέτος) ήχους και δημιουργία (αίτηση)

Με την καλλιτεχνική διεύθυνση του διεθνούς φήμης συνθέτη Αλέξανδρου Καλογερά, τα μουσικά εργαστήρια προσφέρουν δωρεάν εμπειρίες σε μικρούς και μεγάλους από τις 23 Ιουνίου έως τις 31 Αυγούστου 2025 (αίτηση)

Νάξος: «Αυτές που κάψαν το σανίδι», θεατρικό αφιέρωμα στις γυναίκες του ρεμπέτικου

Δύο παραστάσεις αφιερωμένες στις σπουδαίες γυναικείες φωνές του ρεμπέτικου τραγουδιού, με την καθοδήγηση του Χρήστου Ζέκα, από την Ομάδα 9+ Έντεκα.

Παρεμβάσεις του Εμπορικού Συλλόγου Σαντορίνης προς υπουργούς και FRAPORT

Συλλογικό αίτημα για στρατηγικό σχεδιασμό και ουσιαστική στήριξη

Δήμος Θήρας: Σε ισχύ ο νέος Κανονισμός Καθαριότητας

Έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, τη δημόσια υγεία και τη συλλογική ευθύνη των πολιτών

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.