Το κλείσιμο του αεροδρομίου της Μυκόνου τις επόμενες ημέρες για αναβάθμιση έφερε στο προσκήνιο τη δρομολόγηση ταχύπλοου από Ραφήνα προς Μύκονο αλλά άνωθεν παρέμβαση «έκοψε» το αίτημα του Δημάρχου
Οι καιροί αλλάζουν… Και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι… Κάτι που φάνηκε αυτές τις ημέρες με το αεροδρόμιο της Μυκόνου να είναι έτοιμο για …προσωρινό λουκέτο ώστε να πραγματοποιηθούν οι εργασίες αναβάθμισης από την Fraport Greece κι ενόψει της επόμενης τουριστικής περιόδου.
Ποια είναι η είδηση; Μα το γεγονός ότι η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets ήταν έτοιμη να δρομολογήσει ταχύπλοα και τον χειμώνα!!! Για την ώρα δεν έχει πάρει την άδεια για ένα δρομολόγιο δύο μηνών ήτοι από τις 10 Νοεμβρίου και έως τις 10 Ιανουαρίου του 2018 με το «Champion» τα Σαββατοκύριακα και το μικρό «Sea Jet» τις καθημερινές να τρέχουν τα νερά των Κυκλάδων και τη χειμερινή περίοδο.
Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα enandro.gr το δρομολόγιο που «σταμάτησε» στο γραφείο του υπουργού (σ.σ. Εμπορικής Ναυτιλίας) θα ήταν Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο. Το είχε ζητήσει ο δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς ως αντιστάθμισμα στο κλείσιμο από τα μέσα Νοεμβρίου του διεθνούς αεροδρόμιου του νησιού. Ο δήμαρχος ζήτησε για τις μέρες που θα ήταν κλειστό το αεροδρόμιο τη δρομολόγηση ταχύπλοου και η εταιρεία πρότεινε να γίνει αυτή η κίνηση για δύο μήνες.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, αρχικά η εταιρεία είχε ζητήσει στα χειμερινά δρομολόγια με το «Champion» να είναι μέσα και η Άνδρος! Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν έδωσε την Άνδρο και ζήτησε επιπλέον διαδρομές για όλες τις μέρες της εβδομάδας. Η εταιρεία το αποδέχτηκε. Έτσι κατέθεσε τελική πρόταση δρομολογίων στην οποία για τέσσερις (4) μέρες την εβδομάδα (Δευτέρα – Πέμπτη) με την διαδρομή να την κάνει το SeaJet και το Σαββατοκύριακο με το Champion. Τελικά η διαδικασία «σταμάτησε» στον υπουργό.
Στη Ραφήνα έχουν ζητηθεί έντεκα (11) αναχωρήσεις πλοίων σε ένα λιμάνι επτά (7) θέσεων!!! Το ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μέχρι στιγμής έχει δώσει τις αναχωρήσεις (με τις επιφυλάξεις του λιμεναρχείου) δεν σημαίνει πως θα γίνουν κιόλας όλα αυτά τα δρομολόγια. Όλα μέχρι στιγμής μοιάζουν με μια “μάχη” κινήσεων στην σκακιέρα της Ραφήνας. Έπαθλο η πιο επιτυχημένη γραμμή των Κυκλάδων (Άνδρο – Τήνο – Μύκονο). Στη γραμμή αυτή έχει προστεθεί για την ώρα και η Σύρος με την Golden Star. Ενώ η Sea Jets ετοιμάζει ταχύπλοο από την άνοιξη καθημερινά για Άνδρο και Σύρο. Το τι θα αποδώσει αυτή η γραμμή μένει να το δούμε. Θα εξαρτηθεί και από την ανάπτυξη των δύο νησιών, καθώς και την κίνηση των τουριστών προς αυτά.
Το τι θα γίνει μέχρι την άνοιξη, που θα κατασταλάξουν τα πράγματα ως τότε και πότε θα δούμε τις μεγάλες αλλαγές που κυοφορούνται μοιάζει άγνωστο. Κύκλοι που ξέρουν πολύ καλά την ακτοπλοΐα θεωρούν ότι οι αλλαγές θα προχωρήσουν από εφέτος το καλοκαίρι. Όπως δεν περίμενε κανείς το Tera Jet, που άλλαξε τον καλοκαιρινό χάρτη στη Ραφήνα με την επιτυχή παρουσία εφέτος, έτσι δεν μπορεί κανείς να προεξοφλήσει τις όποιες επερχόμενες αλλαγές που κυοφορούνται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά.
Συμπέρασμα: Το χειμερινό δρομολόγιο με ταχύπλοο, που μπήκε ξαφνικά στο τραπέζι, είναι η κορυφή του παγόβουνου των αλλαγών. Απ’ ότι φαίνεται κάποια στιγμή θα συμβεί και αυτό. Όλα δείχνουν επικείμενες μεγάλες αναπροσαρμογές και ανακατατάξεις σε ότι ξέραμε μέχρι σήμερα στην ακτοπλοΐα. Μερικοί αυτές τις ανακατατάξεις τις θεωρούνται πιθανές και από το επόμενο καλοκαίρι. Όμως κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει τα πράγματα. Το σίγουρο είναι πως είμαστε πια στην πορεία σημαντικών αλλαγών και όλοι (ακτοπλόοι, επιβάτες, νησιά κλπ) πρέπει να προετοιμαζόμαστε γι΄αυτές.