Το ίδιο σκηνικό και πάλι…. Η πλευρά της Sea Jet επιχειρεί από τη Ραφήνα με ταχύπλοα , υποστηρίζει το αίτημά της για πρωινά δρομολόγια με ταχύπλοα, και τις Fast Ferries & Golden Star Ferries να είναι από την άλλη, να ζητούν να μπει φρένο στις δρομολογήσεις ταχυπλόων το πρωί.
Άλλο ένα επεισόδιο στο σήριαλ της… Ραφήνας εκτυλίχθηκε χθες στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου.
Του Γιώργου Αλεξάκη (reporter.gr)
Οι περιορισμένες θέσεις στο δεύτερο μεγαλύτερο σε κίνηση λιμάνι της Αττικής μετά τον Πειραιά και ο αδυσώπητος πόλεμος τιμών μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών, για τις ώρες αναχώρησης αλλά και τις τιμές, ειδικά μεταξύ των ταχυπλόων και των συμβατικών έχει δημιουργήσει μια έκρυθμη κατάσταση.
Είναι ενδεικτικό ότι φέτος έγινε το πρωτοφανές. Συνήλθε το ΣΑΣ εν μέσω Αυγούστου για να βρει λύσεις με την ένταση, με τις ακραίες αντεγκλήσεις να είναι το κυρίαρχο στην τότε συνεδρίαση.
Το ίδιο συνέβη πάντως και χθες, με την πλευρά της Sea Jet που επιχειρεί από τη Ραφήνα με ταχύπλοα να είναι από τη μία πλευρά, υποστηρίζοντας το αίτημά της για πρωινά δρομολόγια με ταχύπλοα, και τις Fast Ferries & Golden Star Ferries να είναι από την άλλη, να ζητούν να μπει φρένο στις δρομολογήσεις ταχυπλόων το πρωί.
Οι εκπρόσωποί τους, μάλιστα, μάλιστα προειδοποίησαν ότι αν συνεχιστεί το σκηνικό που επικρατεί σήμερα, το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει καθώς τα συμβατικά πλοία θα εξαφανιστούν από τις εκεί γραμμές.
Πάντως ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ανέφερε ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση, κάτι που είχε τονίσει και στη συνεδρίαση του καλοκαιριού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι 10 περίπου πλοία συνωστίζονται για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα, στις 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά. Λόγω τιμών και ταχύτητας, τα ταχύπλοα της Sea Jet έχουν πάρει σημαντικό μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα να απειλείται η βιωσιμότητα των συμβατικών πλοίων που όμως εξυπηρετούν τις γραμμές όλο το χρόνο.
Όπως είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, ο χωρίς μέτρο ανταγωνισμός, θα καταστήσει τη γραμμή άγονη μιας και θα εκλείψει ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη.
Αντίστοιχα και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) παρατήρησε ότι θα πρέπει να εγκριθούν πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να κριθούν τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο.
Απαντώντας ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jet που επιχειρεί με τέσσερα ταχύπλοα πλοία, τρία πρωινά, ένα απογευματινό δρομολόγιο από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες, τόνισε ότι δεν πρέπει οι εκπρόσωποι των άλλων εταιρειών να δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας και απειλών, προσθέτοντας -όπως προαναφέρθηκε- ότι ο ίδιος δεσμεύεται να καλύψει όποιο κενό.
Τελικά το ΣΑΣ αποφάσισε αναβολή για το θέμα της Ραφήνας για ένα έκτακτο συμβούλιο στις 25 Οκτωβρίου
Τα ίδια και στο Ιόνιο
Το σήριαλ όμως της Ραφήνας δεν ήταν το μόνο που απασχόλησε το όργανο. Οι κόντρες για τις δρομολογήσεις στις γραμμές Πάτρα-Σάμη-Κεφαλονιά και Ηγουμενίτσας Κέρκυρας δεν έλειψαν με αποτέλεσμα να αναβληθούν και γι΄αυτές τις δρομολογήσεις, αποφάσεις. Για την Κεφαλλονιά υπάρχει το αίτημα από την Kefalonian Lines να ανοίξει ξανά σε ετήσια βάση η γραμμή Πάτρας-Ιθάκης-Κεφαλονιάς, με δυο προϋποθέσεις. Τα δρομολόγια με αφετηρία την Κυλλήνη προς Κεφαλονιά να έχουν απόσταση 2 ωρών μεταξύ τους έτσι ώστε να υπάρχει διασπορά δρομολογίων, και η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να της δοθεί με αποκλειστικότητα για μία 5ετία. Τις προτάσεις αυτές μάλιστα στηρίζουν οι εκπρόσψποι της τοπικής Αυτοδιοίκησης και η βουλευτής Αφροδίτη Θεοπεφτάτου.
Πάντως, ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ionian Group υποστήριξε ότι οι προϋποθέσεις που έθεσε η ακτοπλοϊκή εταιρεία Kefalonian Lines για να «ανοίξει» και πάλι τη γραμμή, δεν μπορούσαν να συζητηθούν για νομικούς λόγους το ΣΑΣ και πάντως πριν εγκριθούν τα ετήσια δρομολόγια.
Τέλος και μεταξύ των εκπροσώπων των δυο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ηγουμενίτσας Κέρκυρας καταγράφηκαν έντονες διαφωνίες. Ο κ. Απόστολος Σουλιώτης από τη μεγαλύτερη κοινοπραξίας πρότεινε να αποφασιστούν τα δρομολόγια που έχουν κατατεθεί για τη χειμερινή περίοδο (αρχές Απριλίου) και να επανεξεταστεί πάλι τότε το θέμα. Και το θέμα αυτό αναβλήθηκε για τις 25 Οκτωβρίου.