Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: στα σκαριά το νέο ... Patmos αλλά και το "έξυπνο...

Attica Group: στα σκαριά το νέο … Patmos αλλά και το “έξυπνο πλοίο”

|

Την ναυπήγηση τριών πλοίων έχει στο …μυαλό της η Attica Group με στόχο την βελτίωση της παρουσία της στο Αιγαίο και μάλιστα ένα εξ αυτών ακούει στο όνομα «έξυπνο πλοίο». Η πρόταση των παραγόντων της Attica Group για «κλειστό λιμάνι» στην λογική του αεροδρομίου για την καλύτερη λειτουργία του – Οι επενδύσεις που σκέφτεται να κάνει στα λιμάνια του Αιγαίου

Η ακτοπλοϊα έκανε σημαντικά βήματα την τουριστική περίοδο που μας πέρασε και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη πιο …ανταγωνιστική. Και η Attica Group μπορεί να μην επενδύει σε …ταχύπλοα, σίγουρα όμως έχει πρωταγωνιστικό ρόλο… Είναι σε ανοιχτή γραμμή με τον Όμιλο Grimaldi λόγω της συμφωνίας για την Hellenic Seaways και αυτή η κίνηση έβαλε για λίγο …πάγο στα σχέδιά της όσον αφορά την αναβάθμιση των πλοίων της.

Attica Να κλείσει το λιμάνι

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζει στρατηγική. Μάλιστα ήρθε σε επαφή με τους παράγοντες της Cosco όσον αφορά την ορθή λειτουργία του λιμανιού στον Πειραιά και κυρίως για τη χρήση των επιβατικών σταθμών εκεί που δένουν τα κρητικά πλοία αλλά και στην προβλήτα μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα. Και όπως αναφέρουν στελέχη της Attica στην ιστοσελίδα newmoney.gr “Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός ότι δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ο επιβατικός σταθμός μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα αφού τα πλοία θα βρίσκονται εκεί δεμένα και έτοιμα για το δρομολόγιό τους, οπότε οι επιβάτες θα επιβιβάζονται άμεσα και δεν θα χρειάζεται να περιμένουν». Και μάλιστα κατέθεσαν πρόταση για μία σημαντική αλλαγή όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά «Θέλουμε να κλείσει το λιμάνι του Πειραιά και να μπαίνει μόνο οποίος έχει εισιτήριο όπως γίνεται στα αεροδρόμιο. Και είναι εφικτό αν σχεδιαστεί σωστά».

Attica: να συμβάλλουμε στις υποδομές

Μία δεύτερη κίνηση έχει να κάνει με τις επενδύσεις στο Αιγαίο… Ακολουθώντας ουσιαστικά το παράδειγμα της Aegean Airlines να έχει λόγο και να βοηθήσει σε ζητήματα υποδομών… «Μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε στα νησιά που οι καταστάσεις είναι τριτοκοσμικές. Ο επιβάτης μέσα στο κατακαλόκαιρο περιμένει το πλοίο κάτω από τον ήλιο. Πρέπει να προσφέρουμε το κατάλληλο προϊόν ώστε ο επιβάτης δεν θα σκέφτεται μόνο την χρόνο του ταξιδιού όταν έχει να επιλέξει μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου. Έτσι θα γίνουμε ανταγωνιστικοί του αεροπλάνου. Και μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι δυνατός με τις αεροπορικές εταιρείες, όμως και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν είναι φθηνές». Η χρηματοδότηση θα έρθει μέσα από επενδυτικά funds που ασχολούνται με αυτές τις επενδύσεις και τονίζεται ότι «Θέλουμε να επενδύσουμε εμείς με μακροχρόνια μίσθωση των χωρών για να φτιάξουμε επιβατηγούς σταθμούς. Θα είναι αυτόνομα οικονομικά terminals που θα παρέχουν υπηρεσίες».

Και τρία πλοία στο ,… μέλλον

Και τέλος, έχουμε την βελτίωση του στόλοι με τρία ναυπηγικά σχέδια για πλοία που θα εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες με κορυφαίο project αυτό της κατασκευής του «Έξυπνου Πλοίου».

Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια:

1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίε ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.

«Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια.

2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο της Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια.

3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.

 « Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου