Η Golden Star Ferries προχώρησε στην αγορά δεύτερου ταχύπλοου, του πρώτου στο κόσμο τριμαράν που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 470 επιβατών και ταχύτητα 40 κόμβων – Σχέδια για την επόμενη χρονιά στο λιμάνι της Ραφήνας
Η σεζόν για την Golden Start Ferries πήγε καλά όσον αφορά το εγχείρημα της επένδυσης των ταχύπλοων… Το SuperRunner πήγε μία χαρά και με δεδομένο ότι είναι η γνωστή η επιθυμία της «Sea Jet» να επενδύσει στη συγκεκριμένη γραμμή, οι αδελφοί Στεφάνου, αγόρασαν ένα ακόμα ταχύπλοο, που από το επόμενο καλοκαίρι θα ταξιδεύει στις Κυκλάδες με τα σινιάλα της «Golden Star Ferries».
Πρόκειται για το τριμαράν «Kripto Eclipse», το οποίο μέχρι τώρα ταξίδευε στην Αδριατική, κάνοντας δρομολόγια μεταξύ Ντουμπρόβνικ και Σπλιτ. Η συμφωνία ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο και σύντομα το πλοίο θα καταπλεύσει στον Πειραιά, προκειμένου να γίνουν οι όποιες μετασκευές, οι απαραίτητες συντηρήσεις και η βαφή του με τα χρώματα της νέας του εταιρίας.
Το νέο ταχύπλοο δεν μεταφέρει αυτοκίνητα, αλλά μόνον επιβάτες! Κατασκευάστηκε το 2002, έχει μήκος 54,5 μ. πλάτος 15,8 μ. και βύθισμα περίπου 2 μ. Έχει μεταφορική ικανότητα 473 επιβάτες και ταχύτητα που πλησιάζει τους 40 κόμβους. Φέρει σημαία Κροατίας και αυτή την εποχή είναι αγκυροβολημένο στο Σπλιτ.
Τα σκάφη τριμαραν, έχουν τρεις γάστρες (πλωτήρες), που δεν πλανάρουν μεν, αλλά μπορούν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες σε συμβατική πλεύση λόγω της ελάχιστης τριβής τους στο νερό. Επιπλέον, διαθέτουν πολύ μεγάλη εγκάρσια ευστάθεια, χρειάζονται μικρότερη ισχύ κινητήρων σε σχέση με άλλα σκάφη του ιδίου μήκους και προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Με τα νέα αυτά δεδομένα λοιπόν, ο ανταγωνισμός στην γραμμή-φιλέτο από Ραφήνα προς τα δημοφιλή νησιά των Κυκλάδων, προβλέπεται ότι το καλοκαίρι του 2018, θα πάρει διαστάσεις… «μάχης» με κονταροχτυπήματα ως προς τις ώρες των δρομολογίων, τις θέσεις αγκυροβολίας στο ήδη κορεσμένο λιμάνι της Ραφήνας και κυρίως, ως προς τις τιμές των εισιτήριων.
Και κάτι ακόμα. Στην Άνδρο συζητείται αρνητικά το γεγονός ότι αμέσως μετά το τέλος της θερινής περιόδου και την απομάκρυνση των ταχυπλόων, οι δυο εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην γραμμή Ραφήνας-Άνδρου αύξησαν αμέσως την τιμή των εισιτήριων, ενώ είχαν αφήσει να εννοηθεί το καλοκαίρι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί και κυρίως χωρίς να υπάρξει αύξηση στην τιμή του πετρελαίου. Επίσημες αντιδράσεις για αυτή την απόφαση των ακτοπλόων που πλήττει κυρίως τους μόνιμους κάτοικους του νησιού από τον Δήμο, την Περιφέρεια και τους φορείς δεν υπάρχει μέχρι στιγμής, άλλα η δυσφορία είναι έντονη!
Εκτιμήσεις για τη νέα χρονιά
Τι θα γίνει τη νέα χρονιά κανείς δεν ξέρει. Το λιμάνι της Ραφήνας έχει θεωρητικά 7 θέσεις. Οι τρεις εταιρείες, Fast Ferries, Golden Star Ferries και Sea Jet, ζητούν 9!!! Για τρία πλοία ζητά η FastFerries! Για τρία πλοία η Sea Jet! Και για τρία πλοία η Golden Star Ferries! Ας αφήσουμε στην άκρη τα δρομολόγια που όλοι ζητούν να φεύγουν μέσα σε μια ώρα!!! Αν δεν συνεννοηθούν θα «βουλιάξει» το λιμάνι!!! Τι γίνει στο λιμάνι κανείς δεν ξέρει. Τι θα κάνει το ΣΑΣ και το υπουργείο; Κανείς πάλι δεν ξέρει. Τι θα κάνει ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας. Κι εδώ κανείς δεν ξέρει. Άλλωστε όλοι αυτοί δεν ήξεραν και εφέτος τι έκαναν. Γιατί να ξέρουν για του χρόνου;
Όλας οι συζητήσεις μέχρι στιγμής για τις θέσεις και τα πλοία είναι στον αέρα. Κάποιοι ζητούν να φύγει το Tera από την Ραφήνα. Κάτι που η Sea Jet δεν το συζητά μετά από την εφετινή παρουσία του. Η Sea Jet θα βάλει νέο ταχύπλοο, το Champion, στη σήμερα γνωστή διαδρομή της μέχρι Σαντορίνη. Αλλά θέλει και ένα ακόμα τοπικό για Άνδρο. Το οποίο όμως αν έρθει σε κάποια συνεννόηση ίσως να μην το βάλει. Ή, μπορεί να το βάλει μετά τις 8:15’…