Άκαρπος ο διαγωνισμός για την άγονη γραμμή και ενδέχεται να δοθεί παράταση έως τέλος του χρόνου – Δεν πέρασε το αίτημα για Σύρο από την Golden Star Ferries τον Οκτώβριο σε αντίθεση με αυτό της Minoan Lines για την Μήλο το καλοκαίρι
Ότι κι εάν πει κανείς για το Express Scopelitis είναι λίγο… Πλοίο-θρύλος για τις Μικρές Κυκλάδες. Από το 1956 αναρίθμητοι νησιώτες και τουρίστες έχουν ταξιδέψει στα περίπου 10 σκαριά, ξύλινα και σιδερένια, που έχει αλλάξει και οι καπετάνιοι του, Δημήτρης και Γιάννης Σκοπελίτης, όπως και οι σημερινοί, Γιάννης Φωστιέρης και Δημήτρης Σκοπελίτης ο νεότερος, έχουν δαμάσει κάποιες από τις μεγαλύτερες φουρτούνες στο Αιγαίο. Και βέβαια μιλάμε για ένα πλοίο που λειτουργεί κυρίως το χειμώνα ως ταχυδρομείο, παντοπωλείο, φαρμακείο, αρτοποιείο, μανάβικο, κρεοπωλείο και ό,τι άλλο χρειαστεί. Πριν από μερικά χρόνια ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Μανόλης Μαργαρίτης, είχε χαρακτηρίσει τον «Σκοπελίτη» «οξυγόνο» και «δώρο Θεού» για τα Κυκλαδονήσια. Και δεν έχει άδικο…
Στις 31 Οκτωβρίου η σύμβαση ανάμεσα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία Small Cyclades Lines (σ.σ. τιμήθηκε το 2013 από την Lloyd’s ως η «ακτοπλοϊκή εταιρεία της χρονιάς» για την κοινωνική προσφορά της) και το κράτος για την εκτέλεση των δρομολογίων της άγονης γραμμής λήγει και έτσι αρκετοί αγωνιούν ότι από τον Νοέμβριο το ξακουστό βαποράκι θα ρίξει για πάντα άγκυρα. Όμως, κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί… Τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Κι αυτό γιατί ο διαγωνισμός που προκηρύχτηκε πρόσφατα για τις άγονες γραμμές απέβη άκαρπος. Και αυτό σημαίνει ότι θα πάμε σε δεύτερο διαγωνισμό. Που δύσκολα θα γίνει πριν το τέλος Οκτωβρίου. Άρα, ο «Σκοπελίτης» θα συνεχίσει και πέρα από την 31η Οκτωβρίου να κινείται στα νερά μας…
Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα με κυριότερο αυτό της αύξησης του ΦΠΑ. Και η πλοιοκτήτρια εταιρεία καταστρώνει σχέδια για την επόμενη μέρα ώστε ο «Σκοπελίτης» να μη σταματήσει τα δρομολόγια. Και όπως είχε δηλώσει ο κος Γιάννης Σκοπελίτης ανάμεσα στα άλλα «Ζητάμε από την πολιτεία να μας βοηθήσει ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο ειδικά τον χειμώνα. Η σύμβαση που υπογράψαμε το 2010 λήγει στις 31 Οκτωβρίου και δεν γνωρίζω τις προθέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά νομίζω ότι ο κ. Κουρουμπλής και ο κ. Σαντορινιός είναι ενημερωμένοι και θα βρεθεί κάποιος τρόπος για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο. Το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά από νηογνώμονες κτλ. Όμως με το υπάρχον οικονομικό καθεστώς είναι δύσκολο να συνεχίσουμε. Το 2009 είχαμε 9% ΦΠΑ, σήμερα 24%. Ζητάμε από το κράτος κάποια διευκόλυνση στο θέμα του ΦΠΑ για να μπορούμε τουλάχιστον να πληρώνουμε τα καύσιμα. Τόσα χρόνια βοηθάμε τον κόσμο, πλέον δεν βγαίνουμε. Δεν είμαστε εφοπλιστές».
Και καταλήγει τονίζοντας «Όλοι οι κάτοικοι με πιέζουν να μη σταματήσω, αλλά δεν ξέρω τι θα κάνουμε. Πρέπει να μας διευκολύνουν με τον ΦΠΑ τουλάχιστον, αλλιώς θα πρέπει να χρεώνουμε κάποιους κατοίκους των νησιών που τώρα μετακινούνται δωρεάν, όχι τους απόρους, αυτοί πάντα μετακινούνται δωρεάν. Το μικρό βαπόρι πιάνει πιο εύκολα σε αυτά τα λιμάνια, ειδικά τον χειμώνα με νοτιάδες, κύμα, μπουρίνια. Ζητάμε να μας επιτρέψουν να επιβιώσουμε. Τίποτα άλλο».
Άρνηση
Και η είδηση που έρχεται από το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (την περασμένη Τρίτη) είναι ότι όλοι θέλουν τον «Σκοπελίτη» στη θάλασσα να συνεχίζει το δρομολόγιο του σε καθημερινή βάση μοιράζοντας χαρά στους κατοίκους των Μικρών Κυκλάδων. Και θέλουν να βοηθήσουν όλοι ώστε να μείνει στη γραμμή. Από εκεί και πέρα, με βάση την ιστοσελίδα nautilia.gr « εγκρίθηκε η διακοπή δρομολογίων του «Νήσος Σάμος» για όλο τον Οκτώβριο όπως και του «Αδαμάντιος Κοραής» το οποίο ήδη βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας καθώς τη θέση του στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων έχει πάρει το πλοίο «Διονύσιος Σολωμός». Αρνητική ήταν η γνωμοδότηση του συμβουλίου στο αίτημα της Golden Star Ferries για επέκταση στη δρομολόγηση του «SuperRunner” μέχρι τις 31 Οκτωβρίου στη γραμμή Ραφήνα – Σύρος – Τήνος – Μύκονος, καθώς το Σ.Α.Σ ενέκρινε μεν την παράταση των δρομολογίων, στη γραμμή που τώρα εξυπηρετεί το ταχύπλοο, αλλά όχι την διαφοροποίηση μιλώντας ουσιαστικά για «νέο δρομολόγιο». Έτσι το «SuperRunner” παραμένει στη γραμμή Ραφήνα – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη. Εγκρίθηκε και τυπικά το αίτημα της Minoan Lines για προσέγγιση δυο φορές την εβδομάδα (τέσσερις τον Αύγουστο) στη Μήλο από τις 5 Ιουλίου μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου.