Άμεση ήταν η αντίδραση της Lidl Hellas στην επιστολή του Δημάρχου Θήρας κου Ζώρζου με αφορμή τις συσκευασίες σειράς προϊόντων της εταιρείας όπου έχει αφαιρεθεί ο σταυρός από τις εκκλησίες της Σαντορίνης για λόγους … marketing
Τελικά είναι αρκετή η συγνώμη; Όπως έχουμε αναφέρει εδώ και ημέρες έχει ξεκινήσει μία εκστρατεία από τους Ελληνικούς φορείς εναντίον των πολυεθνικών εταιριών που χρησιμοποιούν μεν τοπία από την Ελλάδα, όμως για λόγους marketing έχουν προχωρήσει στην αφαίρεση θρησκευτικών συμβόλων. Και στο επίκεντρο βρίσκεται η Σαντορίνη καθότι τα γραφεία marketing έχουν πάρει φωτογραφία από το νησί των Κυκλάδων. Και σε μία σειρά προϊόντων (βλ «Eridanous») έχουν αφαιρεθεί οι σταυροί από τις εκκλησίες στην περιοχή της Οίας. Όταν έγινε γνωστή αυτή η παραποίηση είχαμε αντιδράσεις ακόμη και από τους εκπροσώπους της Καθολικής Εκκλησίας. Και η αρχική κίνηση της πολυεθνικής εταιρείας Lidl ήταν «Είναι μέρος της εμπορικής πολιτικής μας να είμαστε ουδέτεροι από θρησκευτικής και πολιτικής απόψεως»… Όταν όμως κατάλαβαν ότι δεν μπορούν να αποφύγουν την κόντρα με μία τέτοια δικαιολογία, προχώρησαν στην …συγνώμη τονίζοντας «Σαφώς και πρόκειται για ένα λάθος. Λυπούμαστε γι αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όμως τον θυμό σας και ζητούμε συγγνώμη» ..
Και πριν από μία εβδομάδα, ο Δήμαρχος Θήρας κος Νίκος – Αναστάσιος Ζώρζος, έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στην εταιρεία LIDL Ελλάς και Γερμανίας… Κι ανάμεσα στα άλλα σημείωσε ότι «H αφαίρεση των σταυρών από τους τρούλους των εικονιζόμενων εκκλησιών της Οίας, σε διαφημιστικό υλικό της εταιρίας LIDL και σε συσκευασία της ελληνικής σειρά προϊόντων της “Eridanous”, αποτελεί προσβολή και έλλειψη σεβασμού στην Ελληνική και ιδιαίτερα στην Θηραϊκή κοινωνία και τον πολιτισμό της, που αιώνες τώρα εκδηλώνει και εκφράζει την χριστιανική πίστη της, άρρηκτα συνδεδεμένης με την πολιτιστική ταυτότητα του λαού μας, με το σύμβολο του Σταυρού». Και ουσιαστικά αναφέρει ότι αποτελεί προσβολή των κατοίκων της Σαντορίνης…
Μία ή δύο ημέρες αργότερα (στις 12 Σεπτεμβρίου), ήρθε η απάντηση από την κα Βασιλική Αδαμίδου (Δ/ντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Hellas) όπου με επιστολή της εκφράζει την λύπη της για την αναστάτωση που προκλήθηκε και τόνισε ότι άμεσα θα γίνει εκ νέου σχεδιασμός της συσκευασίας… Σημείωσε δε ότι δεν υπήρξε πρόθεση για έκφραση ιδεολογικών ή πολιτικών απόψεων μέσω των προϊόντων της εταιρείας…
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει…
«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Λυπούμαστε ειλικρινά για οποιαδήποτε αναστάτωση προκλήθηκε όσον αφορά στο θέμα της συσκευασίας της σειράς προϊόντων Eridanous και μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι θα σχεδιάσουμε εκ νέου τη συσκευασία το συντομότερο δυνατό.
Δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας και φυσικά δεν πρόκειται να είναι ποτέ η έκφραση ιδεολογικών ή πολιτικών απόψεων μέσω των προϊόντων μας ή των συσκευασιών τους.
Διαθέτουμε προς πώληση τη δημοφιλή ιδιωτικής ετικέτας γκάμα Eridanous στα καταστήματα Lidl σε όλη την Ευρώπη εδώ και αρκετά χρόνια και κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής η συσκευασία έχει υποστεί πολλές αλλαγές και έχουν χρησιμοποιηθεί ποικίλα εικαστικά. Είναι σαφές ότι κατά τον τελευταίο επανασχεδιασμό της συσκευασίας υπήρξε λάθος στο δημιουργικό και αντιμετωπίζουμε το γεγονός αυτό ως προτεραιότητα.
Στην Lidl Hellas στηρίζουμε σε κάθε δραστηριότητά μας αυτόν τον τόπο, τον οποίο σεβόμαστε και αγαπάμε. Συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 1.800 Έλληνες προμηθευτές, απασχολούμε περίπου 5.500 εργαζόμενους, επενδύουμε περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος και προσφέραμε περισσότερα από 1.5 εκατομμύρια ευρώ σε ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Συγκεκριμένα, στηρίζουμε Έλληνες προμηθευτές συμβάλλοντας στην προώθηση των προϊόντων τους σε ευρωπαϊκές χώρες δραστηριότητας της Lidl, χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο προμηθευτής Santos, προϊόντα του οποίου μπορούν να βρουν οι καταναλωτές στα καταστήματα Lidl της Ευρώπης, αλλά και σε online αγορές Lidl.
Λυπούμαστε πραγματικά για το ατυχές αυτό γεγονός και όπως σας προαναφέραμε η διεθνής ομάδα που επιμελείται τα εικαστικά των συσκευασιών θα διορθώσει το λάθος άμεσα.
Με εκτίμηση
Βασιλική Αδαμίδου
Δ/ντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας»
Να σημειώσουμε τέλος ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι η μόνη… Υπάρχουν ουκ ολίγες εταιρείες που ακολουθούν τον ίδιο δρόμο. Όπως, η πολυεθνική Nestlé (η μεγαλύτερη παραγωγός ειδών διατροφής παγκοσμίως, με ετήσιο τζίρο 60δις δολάρια) που επίσης έχει «εξαφανίσει» τους σταυρούς από τις ελληνικές εκκλησίες της Σαντορίνης σε συσκευασίες με ελληνικά προϊόντα. Αλλά και η γνωστή φίρμα γαλακτοκομικών προϊόντων Danone επανέλαβε την ίδια ενέργεια λογοκρισίας θρησκευτικών συμβόλων διαγράφοντας τους σταυρούς πάλι από το επίμαχο τοπίο της Σαντορίνης Έπειτα είναι η σειρά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour να διαγράψουν από τις συσκευασίες ελληνικών προϊόντων τους σταυρούς από το ίδιο ελληνικό τοπίο.. Αλλά και η Walmart και η Lynos…
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα neasantorinis.gr