Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠολιτικήΤα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Τα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

|

Με σημείο αναφοράς τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στα νερά των Κυκλάδων η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση όπου καυτηριάζει την κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική ακτοπλοΐα όπου στο βωμό του κέρδους ο ανθρώπινος παράγοντας έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και παράλληλα αναφέρεται στην θαλάσσια ρύπανση που παρατηρήθηκε σε ακτές της Σαντορίνης 

Η αλήθεια είναι ότι οι ειδήσεις που ήρθαν από το χώρο της ακτοπλοϊας τις προηγούμενες εβδομάδες δεν ήταν και οι πλέον ευχάριστες. Στις 30 Αυγούστου είχαμε τη προσάραξη του Blue Star Patmos σε ξέρα στην Ιο και μερικές ημέρες αργότερα τη προσάραξη του Sea Jet 2 στο λιμάνι της Σίφνου. Αποτέλεσμα; Αμφότερα να τεθούν νοκ άουτ ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα είχαμε και παρατήρηση κηλίδων πετρελαίου στα βόρεια της Σαντορίνης…

Και η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων με ανακοίνωσή της όπου αναφέρεται στη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα» θίγει αυτά τα ζητήματα. Και βέβαια αναδεικνύει και την σκληρότητα του επαγγέλματος του ναυτικού. Με τα συνεχόμενα ταξίδια (για το Blue Star Patmos) και τα διαδοχικά λιμάνια (16) σε ένα μόνο δρομολόγιο… Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση του ανθρώπινου δυναμικού… Και ζητάει ανάμεσα στα άλλα «την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος».

 Αναλυτικά η ανακοίνωση σημειώνει:

«Τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά τα δυο ναυτικά «ατυχήματα» που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στο νομό μας με το «SEA JET 2» και το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ».

Παρά τις διαβεβαιώσεις για λήψη μέτρων για την άντληση των καυσίμων του πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ», προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση της θάλασσας, δυο μεγάλες κηλίδες παρουσιάστηκαν στη Σαντορίνη. Οι προσπάθειες του Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου για την αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδώσει.

Τα παραπάνω περιστατικά και γενικότερα οι μηχανικές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία της θάλασσας και των παραλιών των νησιών από τη ρύπανση με ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών.

Αναδεικνύουν ότι η συνεχής μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους (μόνο την τελευταία 4ετία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία), σε συνδυασμό με τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμό και ειδικότητες πληρώματος), τις οποίες υπογράφει και η σημερινή κυβέρνηση, τα ατέλειωτα και απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν «κενά», έχουν φέρει στα όριά τους ναυτεργάτες και πλοία, μετατρέποντας τα ταξίδια σε «οδύσσειες», εξαντλώντας πληρώματα αλλά και επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «SEA JET 2», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Σαντορίνη – Αμοργό – Κουφονήσια – Νάξο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Φολέγανδρο – Μήλο – Σίφνο – Σέριφο – Πειραιά! Δηλαδή, σύνολο 16 λιμάνια, που σημαίνει πρακτικά για τους 12 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα δουλειά μέχρι εξάντλησης.

Από την άλλη, το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» επίσης πηγαινοερχόταν χωρίς σταματημό. Για παράδειγμα, κάθε Τετάρτη, απέπλεε στις 5.30 μ.μ. από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη και Αστυπάλαια, όπου έφτανε στις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Άμεση επιστροφή από τα ίδια λιμάνια και την ίδια μέρα, δηλαδή Πέμπτη απόγευμα (5.30 μ.μ.), απόπλου για νέο δρομολόγιο.

Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων τόσο μεταξύ τους όσο και με το κέντρο είναι απολύτως αναγκαία και υποχρέωση της πολιτείας να την εξασφαλίζει και μάλιστα όλο το χρόνο.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι 1 πλοίο θα προσεγγίζει σε ένα συνεχώς επαναλαμβανόμενο -χωρίς διακοπή- δρομολόγιο 16 λιμάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια και τις συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την ρύπανση της θάλασσας, την κατάσταση του πλοίου.

Επιβεβαιώνεται ότι -και σε αυτό τον τομέα- οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα δεν χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία. Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δισ. ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων.

Σοβαρές ευθύνες φέρνει και η Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, που υλοποιώντας στο ακέραιο, σε τοπικό επίπεδο, την κεντρική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και σε αγαστή συνεργασία και συσκέψεις με τους εφοπλιστές, εξαντλεί τις δραστηριότητες της μόνο στην εξασφάλιση αυξημένων δρομολογίων κατά την τουριστική περίοδο, την πίεση για επιδότηση με ζεστό χρήμα των εφοπλιστών για τις άγονες γραμμές, αδιαφορώντας για όλα τα παραπάνω ζητήματα καθώς και για την τραγική εν έτει 2017 ακτοπλοϊκή συγκοινωνία τους χειμερινούς μήνες, τη τιμή των εισιτηρίων.

Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής να απαιτήσει από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση της ρύπανσης.

Διεκδικούμε την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος.

Καλούμε τους εργαζόμενους γενικότερα να αντισταθούν στα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνησης και άρχουσας τάξης, που θυσιάζουν την υγεία ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΕΠΙΒΑΤΏΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ, το περιβάλλον και γενικότερα τα δικαιώματα των εργαζόμενων στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, να παλέψουν για ανάπτυξη με κριτήριο τις ανάγκες τους, που απαιτεί ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο, αυτόν της εργατικής – λαϊκής εξουσίας».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Συμμετοχή της Τουρκίας στην ευρωπαϊκή άμυνα: Εθνική αποτυχία ή εθνική ευκαιρία;

Αρθρο του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου με επίκεντρο την συζήτηση γύρω από τη συμμετοχή της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Αμυνα

ΑΟ Θήρας: Η Αναστασία Σιρίνινα στο ρόστερ για τη νέα χρονιά, προσθέτει εμπειρία και πάθος

Η 29χρονη κεντρική με θητεία σε Παναθηναϊκό, Θέτιδα και διεθνείς διοργανώσεις, έρχεται με όραμα και δυναμική να ενισχύσει τη φετινή πορεία της Σαντορινιάς ομάδας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

«Μαγικές Νύχτες» στη σκηνή του Καμπανέλλη, όταν το Μουσείο ζωντάνεψε μέσα από τον χορό

Δύο παραστάσεις γεμάτες χρώμα, κίνηση και συγκίνηση από τη Fani’s Dance Studio, υπό την καθοδήγηση της Φανής Μπαρδή, ταξίδεψαν μικρούς και μεγάλους στο μαγικό κόσμο της Τέχνης.

Νάξος – Απείρανθος: Μνήμες από τη Χούντα, παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Βεριώνη με ανοιχτή συζήτηση

Το Σάββατο 21 Ιουνίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Απεράθου, μια ξεχωριστή εκδήλωση για την ιστορική μνήμη, την αντίσταση και τους ανεξιχνίαστους θανάτους της δικτατορίας.

Από τη Νάξο στη Super League, Ο Νικηφόρος Κατσαράς στον ΟΦΗ

Ο ταλαντούχος τερματοφύλακας του ΠΑΣ Νάξου κάνει το μεγάλο βήμα και μεταγράφεται στην Κ15 του ΟΦΗ, με φόντο τη συμμετοχή στην προεπιλογή της Εθνικής Ομάδας.

Ένα Κολυμβητήριο για την Τήνο, ιστορική ανακοίνωση από τον Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση

Σε μια θερμή εκδήλωση στο Κλειστό Γυμναστήριο του νησιού, παρουσιάστηκε το νέο έργο-ορόσημο για τις Κυκλάδες: Κολυμβητήριο στην Τήνο με χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Ρεάλ Μαδρίτης – Αλ Χιλάλ: Έτοιμη για κυριαρχία από το ημίχρονο η «Βασίλισσα»

Η Ρεάλ επιστρέφει στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων με μοναδικό στόχο την κατάκτηση, ξεκινώντας απόψε απέναντι στην Αλ Χιλάλ στο Μαϊάμι.

Ανοικτή Δημοσκόπηση για το Νότιο Αιγαίο από το aftodioikisi.gr

Μετά από 18 μήνες διοίκησης, η γνώμη των πολιτών για την Περιφέρεια και τους Δήμους των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου γίνεται αντικείμενο καταγραφής μέσα από μια ευρεία ανώνυμη έρευνα.

7ο Food Experience Graviera Naxos: Όταν η Γραβιέρα έγινε γλώσσα παγκόσμιας γαστρονομίας

Διακεκριμένοι σεφ, διεθνή πρόσωπα και αυθεντικές εμπειρίες γεύσης ανέδειξαν για άλλη μια χρονιά τη Νάξο σε γαστρονομικό προορισμό κορυφής στο Αιγαίο.

Νάξος – Θάλασσα καθαρή, Ευθύνη κοινή: Αντιρρυπαντικός εξοπλισμός στη μαρίνα για τους αλιείς

Με πρωτοβουλία του Λιμενικού Ταμείου Νάξου και τη συμβολή της Aegean Rebreath, εγκαθίσταται εξοπλισμός για την προστασία της θάλασσας από τα λιπαντικά και τα καύσιμα - Σήμερα (18/06) η παρουσίαση

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.

Νάξος: Μπήκαν τα θεμέλια της νέας πτέρυγας του Νοσοκομείου, ένα όραμα γίνεται πράξη

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας υγείας στη Νάξο, με την τοπική κοινωνία να παρακολουθεί με ελπίδα και προσδοκία την πρόοδο του έργου.

Νάξος: Όταν τα σκουπίδια… μιλούν, μήνυμα με σακούλες σε ασυνείδητο οδηγό

Παρκάρισμα "καρφί" δίπλα στους κάδους και η πιο ευφάνταστη απάντηση των κατοίκων: δύο σακούλες σκουπιδιών στο καπό αυτοκινήτου. Νάξος, έχεις ταλέντο!

Guardian: Η παραλία στο Καστράκι της Νάξου ανάμεσα στις τρεις καλύτερες της Ευρώπης για το 2025

Διπλή διάκριση για την Ελλάδα – Το Καστράκι Νάξου και η Φακίστρα Πηλίου ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για ήλιο, θάλασσα και αυθεντική απόλαυση