Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΤα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Τα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

|

Με σημείο αναφοράς τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στα νερά των Κυκλάδων η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση όπου καυτηριάζει την κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική ακτοπλοΐα όπου στο βωμό του κέρδους ο ανθρώπινος παράγοντας έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και παράλληλα αναφέρεται στην θαλάσσια ρύπανση που παρατηρήθηκε σε ακτές της Σαντορίνης 

Η αλήθεια είναι ότι οι ειδήσεις που ήρθαν από το χώρο της ακτοπλοϊας τις προηγούμενες εβδομάδες δεν ήταν και οι πλέον ευχάριστες. Στις 30 Αυγούστου είχαμε τη προσάραξη του Blue Star Patmos σε ξέρα στην Ιο και μερικές ημέρες αργότερα τη προσάραξη του Sea Jet 2 στο λιμάνι της Σίφνου. Αποτέλεσμα; Αμφότερα να τεθούν νοκ άουτ ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα είχαμε και παρατήρηση κηλίδων πετρελαίου στα βόρεια της Σαντορίνης…

Και η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων με ανακοίνωσή της όπου αναφέρεται στη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα» θίγει αυτά τα ζητήματα. Και βέβαια αναδεικνύει και την σκληρότητα του επαγγέλματος του ναυτικού. Με τα συνεχόμενα ταξίδια (για το Blue Star Patmos) και τα διαδοχικά λιμάνια (16) σε ένα μόνο δρομολόγιο… Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση του ανθρώπινου δυναμικού… Και ζητάει ανάμεσα στα άλλα «την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος».

 Αναλυτικά η ανακοίνωση σημειώνει:

«Τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά τα δυο ναυτικά «ατυχήματα» που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στο νομό μας με το «SEA JET 2» και το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ».

Παρά τις διαβεβαιώσεις για λήψη μέτρων για την άντληση των καυσίμων του πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ», προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση της θάλασσας, δυο μεγάλες κηλίδες παρουσιάστηκαν στη Σαντορίνη. Οι προσπάθειες του Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου για την αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδώσει.

Τα παραπάνω περιστατικά και γενικότερα οι μηχανικές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία της θάλασσας και των παραλιών των νησιών από τη ρύπανση με ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών.

Αναδεικνύουν ότι η συνεχής μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους (μόνο την τελευταία 4ετία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία), σε συνδυασμό με τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμό και ειδικότητες πληρώματος), τις οποίες υπογράφει και η σημερινή κυβέρνηση, τα ατέλειωτα και απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν «κενά», έχουν φέρει στα όριά τους ναυτεργάτες και πλοία, μετατρέποντας τα ταξίδια σε «οδύσσειες», εξαντλώντας πληρώματα αλλά και επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «SEA JET 2», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Σαντορίνη – Αμοργό – Κουφονήσια – Νάξο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Φολέγανδρο – Μήλο – Σίφνο – Σέριφο – Πειραιά! Δηλαδή, σύνολο 16 λιμάνια, που σημαίνει πρακτικά για τους 12 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα δουλειά μέχρι εξάντλησης.

Από την άλλη, το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» επίσης πηγαινοερχόταν χωρίς σταματημό. Για παράδειγμα, κάθε Τετάρτη, απέπλεε στις 5.30 μ.μ. από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη και Αστυπάλαια, όπου έφτανε στις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Άμεση επιστροφή από τα ίδια λιμάνια και την ίδια μέρα, δηλαδή Πέμπτη απόγευμα (5.30 μ.μ.), απόπλου για νέο δρομολόγιο.

Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων τόσο μεταξύ τους όσο και με το κέντρο είναι απολύτως αναγκαία και υποχρέωση της πολιτείας να την εξασφαλίζει και μάλιστα όλο το χρόνο.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι 1 πλοίο θα προσεγγίζει σε ένα συνεχώς επαναλαμβανόμενο -χωρίς διακοπή- δρομολόγιο 16 λιμάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια και τις συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την ρύπανση της θάλασσας, την κατάσταση του πλοίου.

Επιβεβαιώνεται ότι -και σε αυτό τον τομέα- οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα δεν χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία. Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δισ. ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων.

Σοβαρές ευθύνες φέρνει και η Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, που υλοποιώντας στο ακέραιο, σε τοπικό επίπεδο, την κεντρική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και σε αγαστή συνεργασία και συσκέψεις με τους εφοπλιστές, εξαντλεί τις δραστηριότητες της μόνο στην εξασφάλιση αυξημένων δρομολογίων κατά την τουριστική περίοδο, την πίεση για επιδότηση με ζεστό χρήμα των εφοπλιστών για τις άγονες γραμμές, αδιαφορώντας για όλα τα παραπάνω ζητήματα καθώς και για την τραγική εν έτει 2017 ακτοπλοϊκή συγκοινωνία τους χειμερινούς μήνες, τη τιμή των εισιτηρίων.

Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής να απαιτήσει από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση της ρύπανσης.

Διεκδικούμε την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος.

Καλούμε τους εργαζόμενους γενικότερα να αντισταθούν στα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνησης και άρχουσας τάξης, που θυσιάζουν την υγεία ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΕΠΙΒΑΤΏΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ, το περιβάλλον και γενικότερα τα δικαιώματα των εργαζόμενων στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, να παλέψουν για ανάπτυξη με κριτήριο τις ανάγκες τους, που απαιτεί ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο, αυτόν της εργατικής – λαϊκής εξουσίας».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πένυ Ρόγκα: Ανακοίνωσε ότι έχει καρκίνο και σημειώνει “Η μάχη μόλις ξεκίνησε”

Η λίμπερο του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα, γνωστοποίησε ότι έχει καρκίνο και έχει ξεκινήσει χημειοθεραπεία

Πάσχα χωρίς γιατρούς και νοσηλευτές στη νησιωτική χώρα

Παρά τα όποια κίνητρα που ανακοινώνονται τα νησιά στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκές νοσηλευτικό προσωπικό - Τι φταίει;

Εκτακτο – Κυριακή Πάσχα: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Naxos από τον Πειραιά

Το Blue Star Naxos αναμένεται να αναχωρήσει από τον Πειραιά την Κυριακή του Πάσχα στις 20:30 το βράδυ για Σύρο - Παροναξία - Μικρές Κυκλάδες

SKY Express: Μεταφέρει το Αγιο Φως σε Σαντορίνη – Μύκονο

Πως θα μεταφερθεί το Αγιο Φως το Μεγάλο Σάββατο στις Κυκλάδες

Πιτταράς – Τυροκομείο: Προσφορά γαλακτοκομικών προϊόντων σε δομές της Νάξου

Μία ακόμη κίνηση αγάπης από την επιχείρηση "Τυροκομείο Πιτταράς" προς την τοπική κοινωνία και τις δομές της

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου

Νάξος – Μεγάλη Πέμπτη: Η Κωμιακίτισσα θα κάνει το βάψιμο των αυγών με ρίζες από το Καψάλι

Μικρές ιστορίες από την Μεγάλη Εβδομάδα μέσα από το Σύλλογο Γυναικών Κωμιακής

Νάξος – Κόρωνος: Τα πασχαλινά έθιμα της «ρουκάνας» και της μεταφοράς των εικόνων

Μέσω του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ μεταφέρθηκαν σε όλη την Ελλάδα τα έθιμα της Κορώνου

Νάξος – Μέλανες: Αγία Παρασκευή και οι “Περιφάνες” κάνουν την εμφάνισή τους (video)

Παραδοσιακό δρώμενο «περιφάνες» στις Μέλανες. Μεγάλη Παρασκευή 2 Μαϊου 2024, μετά τον εσπερινό. Ιερός Ναός Αγίων Αποστόλων. Πολιτιστικός Σύλλογος Κοινότητας Μελάνων Νάξου «Κούρος ο Έλληνας»

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Μήλος: Νέο 5αστερο ξενοδοχείο … έρχεται

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Νάξος – ΧΥΤΑ: Υπό έλεγχο και έσβησε η φωτιά

Εσβησε η φωτιά που ξέσπασε νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Blue Star Ferries: Εκτακτη προσέγγιση σήμερα και αύριο στη Νάξο του “Blue Star 2”

Ενα ακόμη έκτακτο δρομολόγιο απόψε από τον Πειραιά για Πάρο - Νάξο και Σαντορίνη

“Νόσος Νάξος”: Ενεργοποιείται (από Νοσοκομείο Νάξου) η διαδικασία του γονιδιακού ελέγχου

Συνάντηση την περασμένη Δευτέρα (22/04) στο Δημαρχείο Νάξου με σκοπό την ενεργοποίηση της διαδικασίας γονιδιακού ελέγχου για τη "Νόσος Νάξος"

Stoiximan AegeanBall Festival 2024: Ανοιξαν οι έγγραφές

Κορυφαία διοργάνωση 3Χ3 με 13 βραβεία σε πολλαπλές κατηγορίες - Το χρονοδιάγραμμα

Νάξος – “Λαϊκή Συσπείρωση”: Ανακοίνωση για Πρωτομαγιά, καταγγελία για επικείμενη αύξηση δημοτικών τελών

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η "Λαϊκή Συσπείρωση" Νάξου σχετικά με την Πρωτομαγιά - Γιατί καταγγέλλει τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Νάξου: Πάει στη βουλή με παρέμβαση του Φίλιππου Φόρτωμα

Ο Φίλιππος Φόρτωμας φέρνει στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Νάξου

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Play Offs: Φινάλε στο όνειρο, ήττα στην Βούλα και αποκλεισμός

Ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia πάλεψε αλλά πνίγηκε στην άμυνα του Πρωτέα Βούλας - Ηττα στον 3ο αγώνα 66-55 και με 2-1 ήττες έμεινε εκτός συνέχεια - Το σχόλιο της διοίκησης για το φετινό ταξίδι της Ναξιώτικης Ομάδας

Play Offs: Ε όχι έτσι, να αποκλειστείς από τον τελικό Πανναξιακέ (!!!)

Απίστευτη εξέλιξη στον σημερινό αγώνα με τον Ηλυσιακό... Δέχτηκε σερί 12 -1 στις τελευταίες φάσεις και έχασε 67-65... Με ψηλά το κεφάλι αποχαιρετά τα πλέι οφ η ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ

Πανναξιακός ΑΟ: Πρώτη θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου στη Μήλο (επιδόσεις)

Συγχαρητήρια στην ομάδα στίβου για την 1η θέση στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα Στίβου