Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΤα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

Τα πρόσφατα ατυχήματα στις Κυκλάδες αναδεικνύουν την ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα

|

Με σημείο αναφοράς τα δύο ατυχήματα που συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στα νερά των Κυκλάδων η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση όπου καυτηριάζει την κατάσταση που βρίσκεται η Ελληνική ακτοπλοΐα όπου στο βωμό του κέρδους ο ανθρώπινος παράγοντας έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και παράλληλα αναφέρεται στην θαλάσσια ρύπανση που παρατηρήθηκε σε ακτές της Σαντορίνης 

Η αλήθεια είναι ότι οι ειδήσεις που ήρθαν από το χώρο της ακτοπλοϊας τις προηγούμενες εβδομάδες δεν ήταν και οι πλέον ευχάριστες. Στις 30 Αυγούστου είχαμε τη προσάραξη του Blue Star Patmos σε ξέρα στην Ιο και μερικές ημέρες αργότερα τη προσάραξη του Sea Jet 2 στο λιμάνι της Σίφνου. Αποτέλεσμα; Αμφότερα να τεθούν νοκ άουτ ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα είχαμε και παρατήρηση κηλίδων πετρελαίου στα βόρεια της Σαντορίνης…

Και η Τ.Ε. Νοτίων Κυκλάδων με ανακοίνωσή της όπου αναφέρεται στη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα» θίγει αυτά τα ζητήματα. Και βέβαια αναδεικνύει και την σκληρότητα του επαγγέλματος του ναυτικού. Με τα συνεχόμενα ταξίδια (για το Blue Star Patmos) και τα διαδοχικά λιμάνια (16) σε ένα μόνο δρομολόγιο… Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την καταπόνηση του ανθρώπινου δυναμικού… Και ζητάει ανάμεσα στα άλλα «την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος».

 Αναλυτικά η ανακοίνωση σημειώνει:

«Τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιβεβαιώνουν για ακόμη μια φορά τα δυο ναυτικά «ατυχήματα» που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στο νομό μας με το «SEA JET 2» και το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ».

Παρά τις διαβεβαιώσεις για λήψη μέτρων για την άντληση των καυσίμων του πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ», προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση της θάλασσας, δυο μεγάλες κηλίδες παρουσιάστηκαν στη Σαντορίνη. Οι προσπάθειες του Λιμεναρχείου και του Λιμενικού Ταμείου για την αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδώσει.

Τα παραπάνω περιστατικά και γενικότερα οι μηχανικές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την προστασία της θάλασσας και των παραλιών των νησιών από τη ρύπανση με ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών.

Αναδεικνύουν ότι η συνεχής μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους (μόνο την τελευταία 4ετία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία), σε συνδυασμό με τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμό και ειδικότητες πληρώματος), τις οποίες υπογράφει και η σημερινή κυβέρνηση, τα ατέλειωτα και απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν «κενά», έχουν φέρει στα όριά τους ναυτεργάτες και πλοία, μετατρέποντας τα ταξίδια σε «οδύσσειες», εξαντλώντας πληρώματα αλλά και επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «SEA JET 2», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Σαντορίνη – Αμοργό – Κουφονήσια – Νάξο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Φολέγανδρο – Μήλο – Σίφνο – Σέριφο – Πειραιά! Δηλαδή, σύνολο 16 λιμάνια, που σημαίνει πρακτικά για τους 12 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα δουλειά μέχρι εξάντλησης.

Από την άλλη, το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» επίσης πηγαινοερχόταν χωρίς σταματημό. Για παράδειγμα, κάθε Τετάρτη, απέπλεε στις 5.30 μ.μ. από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη και Αστυπάλαια, όπου έφτανε στις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Άμεση επιστροφή από τα ίδια λιμάνια και την ίδια μέρα, δηλαδή Πέμπτη απόγευμα (5.30 μ.μ.), απόπλου για νέο δρομολόγιο.

Η ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων τόσο μεταξύ τους όσο και με το κέντρο είναι απολύτως αναγκαία και υποχρέωση της πολιτείας να την εξασφαλίζει και μάλιστα όλο το χρόνο.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι 1 πλοίο θα προσεγγίζει σε ένα συνεχώς επαναλαμβανόμενο -χωρίς διακοπή- δρομολόγιο 16 λιμάνια με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια και τις συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την ρύπανση της θάλασσας, την κατάσταση του πλοίου.

Επιβεβαιώνεται ότι -και σε αυτό τον τομέα- οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα δεν χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία. Ο κρατικός προϋπολογισμός, που απλόχερα δίνει δισ. ευρώ στο κεφάλαιο, είναι ιδιαίτερα φειδωλός όσον αφορά τις λαϊκές ανάγκες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, το υπουργείο Ναυτιλίας, μαζί με τους εφοπλιστές συνεχίζουν την πολιτική των προκατόχων τους, σύμφωνα με την οποία όλα υποτάσσονται στο κέρδος, περιφρονώντας επιδεικτικά τους κανόνες ασφαλείας και αξιοπλοΐας των πλοίων.

Σοβαρές ευθύνες φέρνει και η Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, που υλοποιώντας στο ακέραιο, σε τοπικό επίπεδο, την κεντρική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και σε αγαστή συνεργασία και συσκέψεις με τους εφοπλιστές, εξαντλεί τις δραστηριότητες της μόνο στην εξασφάλιση αυξημένων δρομολογίων κατά την τουριστική περίοδο, την πίεση για επιδότηση με ζεστό χρήμα των εφοπλιστών για τις άγονες γραμμές, αδιαφορώντας για όλα τα παραπάνω ζητήματα καθώς και για την τραγική εν έτει 2017 ακτοπλοϊκή συγκοινωνία τους χειμερινούς μήνες, τη τιμή των εισιτηρίων.

Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό της περιοχής να απαιτήσει από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση της ρύπανσης.

Διεκδικούμε την επαρκή στελέχωση των σχετικών κρατικών υπηρεσιών και τον ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης, από ελεγκτικούς μηχανισμούς, για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας, σε κάθε πλοίο και λιμάνι, για τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων, της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος.

Καλούμε τους εργαζόμενους γενικότερα να αντισταθούν στα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνησης και άρχουσας τάξης, που θυσιάζουν την υγεία ΤΗΝ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΕΠΙΒΑΤΏΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΈΝΩΝ, το περιβάλλον και γενικότερα τα δικαιώματα των εργαζόμενων στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, να παλέψουν για ανάπτυξη με κριτήριο τις ανάγκες τους, που απαιτεί ένα ριζικά διαφορετικό δρόμο, αυτόν της εργατικής – λαϊκής εξουσίας».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας