Η Σαντορίνη υποδέχτηκε το 2017 με επιπλέον 10.000 κλίνες (!!!) σε σχέση με πέρυσι… Το νησί έχει μπει στην διαδικασία κορεσμού τουριστικά και ο Δήμαρχος Θήρας Αναστάσιος – Νικόλαος Ζώρζος ζητάει την ενεργοποίηση του νόμου περί …κορεμού τουριστικών περιοχών ώστε να μην καταστραφεί το νησί από την δόμηση – Τι αναφέρει στην συνέντευξη που έδωσε στο ΑΠΕ για το ειδικό τέλος όσον αφορά την κρουαζιέρα
Η Σαντορίνη βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Καθημερινά δέχεται χιλιάδες επισκέπτες και η αλήθεια είναι ότι το ζήτημα των υποδομών καίει… Και από το 2015 γίνεται (!!) ή υπάρχει η προδιάθεση για να μπορέσει να τεθεί ένας έλεγχος. Σε όλα. Και κυρίως στη δόμηση. Κι αυτό γιατί είναι το νησί που κινδυνεύει περισσότερο από κάθε άλλο στο να μετατραπεί σε ένα απέραντο ξενοδοχείο… Πρόσφατα μάλιστα διαβάσαμε ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο μέσω του Δήμου Θήρας ξεκινάει τον έλεγχο στην κρουαζιέρα (από του χρόνου και για τα επόμενα τρία χρόνια) με σκοπό να έχει σε ημερήσια βάση όχι περισσότερους από 8000 επισκέπτες. Και μάλιστα από τον προσεχή Μάρτιο θα επιβαρύνει με ένα ευρώ ως τέλος για τους ταξιδιώτες με τα κρουαζιερόπλοια ώστε να βελτιώσει τις υποδομές στο νησί.
Και σήμερα, ο Δήμαρχος Θήρας Αναστάσιος – Νικόλαος Ζώρζος μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM” για αυτά τα θέματα σημειώνονται ότι το 2017 μπήκε με 10.000 επιπλέον κλίνες σε σχέση με πέρυσι…
Σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο, «αυτό που κύρια απασχολεί τη διοίκηση του νησιού πλέον, είναι το να διατηρηθεί η ποιότητα του τουριστικού προφίλ του διάσημου νησιού: Δεν μας απασχολούν τόσο οι αριθμοί όσο η ποιότητα». Πρόσθεσε, πως η Σαντορίνη είναι ένας «τουριστικός προορισμός κορεσμένος» και για τον λόγο αυτό η δημοτική Αρχή ζητά από το 2015 να ισχύσει ο ειδικός νόμος περί κορεσμού και συνεπώς με την έγκριση του υπουργείου Τουρισμού «να μη δίδονται άλλες άδειες για κατασκευή ξενοδοχειακών μονάδων ή καταλυμάτων».
Σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο μια τέτοια εξέλιξη κρίνεται ως επιβεβλημένη «καθώς το δυνατό στοιχείο της Σαντορίνης είναι η ίδια της η γη και με την κατασπατάληση φυσικών πόρων αίρονται τα πλεονεκτήματα που έχει ένας τόπος» και έτσι «για να παραμείνει το νησί ο πρώτος προορισμός στην Ελλάδα θα πρέπει να τύχει προστασίας».
Σε ό,τι αφορά δε τις υποδομές, αναφέρθηκε και στη νέα εξέλιξη που έρχεται από το 2018 σε ότι αφορά το ειδικό τέλος που θα επιβάλλεται στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. «Είναι κάτι που προχωρά και αφορά τον κώδικα ISPS (σ.σ International Ship and Port Facility Security Code), με την υποχρέωση εφαρμογής να ξεκινά από τη Σαντορίνη» σημείωσε ο κ. Ζώρζος που εξηγεί πως η πληρωμή του τέλους, ύψους ενός ευρώ, ενεργοποιείται την άνοιξη του 2018, ενώ τα χρήματα είναι ανταποδοτικά αφού θα κατευθυνθούν στις λιμενικές υποδομές. «Κάθε έτος καταφθάνουν στο νησί 800.000-850.000 επιβάτες κρουαζιέρας».
Για το νησί της Κυκλάδων προωθείται τέλος σύμφωνα με τον κ. Ζώρζο και μια μεγάλη αλλαγή σε ό,τι αφορά τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, «μια αλλαγή που θα αφορά τη ρύθμιση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων και την κατανομή των αφίξεων τους μέσα στην εβδομάδα ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες μόνο ημέρες (και έχει αποφασιστεί) μετά από πολύμηνη διαβούλευση με τους φορείς της κρουαζιέρας».