Δυναμικές κινήσεις από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας ώστε να υπάρξει ορθολογισμός αφίξεων στα κρουαζιερόπλοια αλλά και βελτίωση της παροχής υπηρεσιών με χρέωση ενός ευρώ των επιβατών που κινούνται μέσω κρουαζιέρας
Δεν είναι κάτι νέο… Οι παράγοντες της Σαντορίνης κατανοούν ότι το νησί τους έχει φτάσει στα όρια του… Και προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποφύγουν αρνητικές εικόνες και καταστάσεις που θα λειτουργήσουν ανασταλτικά για την πορεία του τουρισμού με άμεσο αντίκτυπο την οικονομία. Καθημερινά έχουμε αφίξεις επισκεπτών είτε από αέρος είτε ακτοπλοϊκώς (με πλοία της γραμμής και κρουαζιερόπλοια) αλλά οι υποδομές δεν αντέχουν… Και ενώ το αεροδρόμιο έχει περάσει στα χέρια της Fraport και αναμένεται από τον προσεχή Οκτώβριο να ξεκινήσουν εργασίες όσον αφορά την βελτίωσή του, για τις υποδομές που έχουν σχέση με την κρουαζιέρα, το λόγο έχει ο Δήμος μέσω του Λιμενικού Ταμείου… Και μετά από σκέψη αποφασίστηκε να ληφθούν δύο μέτρα…
Έλεγχος ροής…
Το πρώτο; Αφορά τον έλεγχο των επισκέψεων όσον αφορά τις δρομολογήσεις των κρουαζιερόπλοιων με σκοπό να υπάρχει ορθολογισμός και να μην παρατηρείται συνωστισμός στο λιμάνι… Μάλιστα, ήδη σε συνεργασία με τον Δήμο ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα ελέγχου της ροής των κρουαζιερόπλοιων με στόχο τον επιμερισμό των αφίξεων των πλοίων και των επιβατών σε διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας και σε διαφορετικές ώρες. Για παράδειγμα, φέτος, η ημέρα αιχμής για το νησί είναι η 16η Αυγούστου, οπότε αναμένονται 16.000 επιβάτες. Το ανώτατο όριο επισκέψεων που επιθυμεί να θέσει το ταμείο είναι τα 8.000 άτομα ανά ημέρα. Στο πλαίσιο του συντονισμού των ενεργειών θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρείες κρουαζιέρας από τον Οκτώβριο να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για δρομολόγια την προσεχή 3ετία (2018 – 2020). Να σημειώσουμε εδώ ότι σύμφωνα με την ιστοσελίδα atlantea θα έχουμε 75 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Σαντορίνη που όμως είναι μειωμένες κατά 24% σε σχέση με τις 97 αφίξεις του περσινού Αυγούστου. Οι αφίξεις θα είναι καθημερινές, εκτός από τις 5/8, 7/8, 14/8 και 21/8, οπότε δεν αναμένεται κανένα πλοίο. Ρεκόρ στον αριθμό αφίξεων προβλέπεται στις 23 Αυγούστου με επτά κρουαζιερόπλοια να φτάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας στον όρμο των Φηρών, ενώ έξι κρουαζιερόπλοια αναμένονται στις 9 και 16 Αυγούστου.
Και τέλος ένα ευρώ
Και το δεύτερο; Από τα μέσα Μαρτίου του 2018 κάθε επιβάτης που θα επισκέπτεται τη Σαντορίνη με κρουαζιερόπλοιο, θα καταβάλλει τέλος ένα ευρώ (!!!) «ανταποδοτικό τέλος για την παροχή υπηρεσιών ενίσχυσης της ασφαλείας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων». Η δυνατότητα είσπραξης του ανταποδοτικού τέλους από τους δημοσίου χαρακτήρα ή Τοπικής Αυτοδιοίκησης φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμενικών εγκαταστάσεων παρέχεται υπό προϋποθέσεις από την 1.1.2018 με κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Η σχετική απόφαση προσδιορίζει ως υπόχρεους για την καταβολή των ανταποδοτικών τελών και δικαιωμάτων –τα οποία βαρύνουν και ακολουθούν το πλοίο– τον πλοιοκτήτη και τον εφοπλιστή και τον κατά το χρονικό διάστημα της απαίτησης ναυτικό πράκτορα ή νόμιμο αντιπρόσωπό του. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προκειμένου να ικανοποιήσει τις προϋποθέσεις της απόφασης για την ενεργοποίηση του εισπρακτικού μηχανισμού υπέβαλε πρόταση στο αναπτυξιακό πρόγραμμα ειδικού σκοπού Νοτίου Αιγαίου για τη χρηματοδότηση του έργου υλοποίησης υποδομών και εγκατάστασης των απαιτούμενων συστημάτων ασφαλείας στον όρμο Φηρών και στο λιμάνι Αθηνιού. Το έργο έχει προϋπολογισμό 636.006 ευρώ με ΦΠΑ.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Καθημερινή»