Τρίτη, 28 Μαρτίου, 2023
ΑρχικήΠολιτικήΗ συνέντευξη – παρακαταθήκη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με τον όρο να προβληθεί...

Η συνέντευξη – παρακαταθήκη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με τον όρο να προβληθεί μετά το θάνατό του

|

«Εγώ τουλάχιστον καμία στιγμή δεν υπολόγισα το λεγόμενο πολιτικό κόστος διότι είχα την πολιτική άνεση και την ηθική άνεση αν θέλετε διότι εγώ δεν είχα υποσχεθεί τίποτε στον ελληνικό λαό.  Αντίθετα προεκλογικά είχα πει ότι θα βελτιώσω το επίπεδο του ελληνικού λαού όσο μπορώ αλλά θα του ζητήσω περισσότερη δουλειά, είχα ρίξει το σύνθημα οι Έλληνες να δουλεύουν περισσότερο, και υπήρχε μία προετοιμασία της κοινής γνώμης. Για αυτό η κυβέρνηση άρχισε από την πρώτη ώρα αποφασιστικά να κάνει μεταρρυθμίσεις και τομές» είναι τα λόγια του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Αλέξη Παπαχελά, υπό τον όρο να προβληθεί μετά το θάνατό του.

Στην συνέντευξη, μικρό μέρος της οποίας προβλήθηκε από τον Σκάι, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης εμφανίζεται να δηλώνει ότι την κυβέρνησή του έριξαν ιδιωτικά συμφέροντα, με αιχμή τον ΟΤΕ, και σημειώνει ότι η «παλαιά καραμανλική» πτέρυγα δεν τον στήριξε στην κυβερνητική του προσπάθεια.

 H συνέντευξη παραχωρήθηκε πριν δέκα χρόνια, υπό το ρητό όρο ότι το περιεχόμενο της θα δημοσιευόταν μετά το θάνατο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ενώ η συνολική διάρκεια της συζήτησής του με τον Αλ. Παπαχελά έφθασε τις 30 ώρες.
Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης περιέγραψε τον τρόπο που κυβερνούσε, σημειώνοντας ότι είχε άμεση εικόνα και άποψη για τις αποφάσεις των υπουργών του: «η κυβέρνηση αυτή ήμουν εγώ, μπορώ να το πω, η πραγματικότητα είναι αυτή, οι υπουργοί δεν λειτουργούσαν μόνοι τους, κανένας υπουργός, οι πρωτοβουλίες ήταν 100% δικές μου.  Εγώ τουλάχιστον κυβερνούσα διαφορετικά απ ότι τώρα κυβερνάται ο τόπος, δηλ. το πρωί που πήγαινα είχα την γενική εικόνα του τόπου και έπαιρνα στο κόκκινο τηλέφωνο 2, 3, 5 όσους χρειαζόταν υπουργούς, για να τους πω τι να κάνουν, διηύθυνα σαν το μαέστρο της ορχήστρας, διηύθυνα και τον υπουργό και τον υφυπουργό και πολλές φορές κατέβαινα και παρακάτω, σε προέδρους ή γενικούς διευθυντές ή συγκαλούσα συσκέψεις, ή πήγαινα στα υπουργεία, η πολιτική ήταν πολιτική κυβερνητική δεν ήταν πολιτική προσώπου».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η μεταρρυθμιστική του προσπάθεια δεν προχώρησε με τους ρυθμούς που θα ήθελε καθώς οι συνθήκες δεν ήταν ώριμες, υπήρξαν αντιδράσεις («να σας υπενθυμίσω ότι δυσκολότερη τομή από την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα δεν υπήρχε, έπρεπε να απολύσεις 7. 500 ανθρώπους οι οποίοι είχαν συνδικαλιστικά στηρίγματα και οι οποίοι αν θυμάστε τι προβλήματα είχαν δημιουργήσει»).

Οι αντιδράσεις

 

«Εγώ είχα πρόβλημα διότι στην κυβέρνηση αυτή δεν συμφωνούσαν όλοι στην δική μου τακτική» υποστηρίζει, στη συνέντευξη που παραχωρήθηκε προ ετών, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και προσθέτει ότι «υπήρχε πάντοτε η πτέρυξ η μια, η οποία στην ουσία ήταν η παλιά καρμανλική πτέρυγα, η παλιά ελληνική δεξιά η οποία δεν συμφωνούσε τουλάχιστον στην έκταση και τους ρυθμούς που εγώ ήθελα».

Ως προς την πτώση της κυβέρνησής του, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης σημείωσε: «το θέμα του ΟΤΕ  δεν ήταν μείζον θέμα, το θέμα του ΟΤΕ ήταν μείζον και κατέληξε να είναι μείζον, διότι ενεπλέκοντο τα ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία σε τελική ανάλυση έριξαν την κυβέρνηση… ήμαστε μία κυβέρνηση οποία δεν συμβιβάστηκε, καθόλου και η οποία είχε το θάρρος να παίρνει τις αποφάσεις που ωφελούσαν τον τόπο, κατά την δική μας κρίση βέβαια, αλάθητοι δεν ήμαστε, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κάναμε κανέναν συμβιβασμό ούτε για συναισθηματικούς λόγους, φιλικούς και πολύ περισσότερο γι’ ότι τυχόν είχαμε επηρεαστεί από αντιπαροχές».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μ. Χανιώτη: Η επίσκεψη και οι επαφές στη Νάξο

Επίσκεψη της Μαρίας Χανιώτη στη Νάξο - Με ποιους συναντήθηκε

Γ. Πολυχρονάκος: Περί οφειλών, ασφαλιστικών ταμείων και της ανάγκης ρεαλιστικών λύσεων

Γιάννης Πολυχρονάκος - υποψήφιος βουλευτής Κυκλάδων ΠΑΣΟΚ: «Χιλιάδες Έλληνες οφείλουν σε Εφορία και Ασφαλιστικά Ταμεία, οι ρυθμίσεις αποτυγχάνουν - Είναι ώρα για ρεαλιστικές λύσεις».

Φόρτωμας – Σύρος: Δύο εκατ. ευρώ για την σωτηρία του Δημαρχειακού Μεγάρου

Φίλιππος Φόρτωμας - βουλευτής Κυκλάδων - «Η δέσμευση που έγινε πράξη! 2.000.000 ευρώ για το Δημαρχείο Σύρου»

Ευρώπη: Προς κατάργηση οι θερμικοί κινητήρες στα αυτοκίνητα

Το κείμενο προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα θα εκπέμπουν μηδενικό CO2, πράγμα που απαγορεύει ντε φάκτο τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, ανακοίνωσε η σουηδική προεδρία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Super Jet: Ανεκτέλεστα δρομολόγια σήμερα και αύριο

Δεμένο θα παραμείνει λόγω καιρικών συνθηκών το Super Jet στον Πειραιά

Golden Star Ferries: Προχώρησε στην αγορά του “Gotlandia II”

Η Golden Star Ferries προχώρησε στην αγορά του GOTLANDIA II - Το κόστος αγοράς και πότε θα το δούμε στα νερά των Κυκλάδων

Νάξος – Smart Island: Ξεκινούν οι καινοτόμες υπηρεσίες σε λιμάνια και πλοία

Ο χάρτης των μικρομεταφορών αλλάζει στην Ελλάδα-Καινοτόμες υπηρεσίες σε λιμάνια, πλοία και νησιά, με drones - Αρχή από Νάξο

Ανάφη: Διαμάχη για την εύρεση ή όχι καρχαρία – καλικάντζαρου

Ο πρώτος καρχαρίας – καλικάντζαρος στη Μεσόγειο ή πλαστικό παιχνίδι; Επιστημονική διαμάχη για εύρημα στην Ανάφη

Μύκονος: Στάση εργασίας (28/03) από όλους τους εργαζόμενους

Κινητοποιήσεις στη Μύκονο με αφορμή την επίθεση κατά του αρχαιολόγου Μ. Ψαρρού - Και οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό των εργαζομένων

Στοίχημα – Euro 2024: Προβάδισμα νίκης αλλά με under για την Ελλάδα

Μπαίνει με το... δεξί στην «OPAP Arena» η Ελλάδα, διπλό στο 2.15 η Γαλλία - Η πρόταση από την Foxbet.gr

Blue Star Ferries: Ερχονται βραδινά δρομολόγια προς Παροναξία – Σαντορίνη με το “Blue Star Chios”

Για την περίοδο του Πάσχα το Blue Star Chios αναλαμβάνει βραδινό δρομολόγιο με ώρα άναχώρησης 23:30 από Πειραιά ...

Super Jet: Ξεκίνησε, το πρώτο δρομολόγιο για την φετινή χρονιά… (video)

Με τον cpt Μιχάλη Μακρή στο τιμόνι του, το ταχύπλοο Super Jet ξεκίνησε σήμερα (23/03) το πρώτο του δρομολόγιο για τη φετινή χρονιά (video)

Ενδοκυκλαδικά – Caldera Vista: Με το …καλημέρα ανεκτέλεστα δρομολόγια

Ανεκτέλεστα μέχρι νεοτέρας τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια του Caldera Vista

Blue Star Ferries: Σε ακινησία το “Naxos”, σε βραδινό δρομολόγιο από Μεγάλη Τρίτη ο “Διαγόρας”

Νέα δεδομένα αυτές τις ημέρες στη γραμμή της Παροναξίας - To Blue Star Paros για ένα μήνα θα καλύψει το κενό του Naxos και έρχεται ο Διαγόρας στα νησια μας

Από τις 26 Ιουνίου το “Ανεμος” μπαίνει στη ζωή των κατοίκων στις Δυτικές Κυκλάδες

Η δυνατότητα για αποκτήσεις εισιτήριο με το "Ανεμος" είναι πλέον εφικτή - Από τις 26 Ιουνίου ξεκινούν τα δρομολόγια προς Δυτικές Κυκλάδες

Blue Star Ferries: Εκτακτη δρομολόγηση (25/03) του “Διαγόρα” για Σαντορίνη

Ο "Διαγόρας" το πρωί του Σαββάτου (25/03) θα πάρει το δρόμο για Σαντορίνη σε έκτακτη δρομολόγηση

Γέρικα αλλά ασφαλή σκαριά στο Αιγαίο

Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας πλησιάζει τα 31 χρόνια – Που ταξιδεύει το γηραιότερο πλοίο στο Αιγαίο

Μέλανες: Ψήφισμα για την απώλεια του Αντωνίου Πολυκρέτη

Η ενορία των Αγίων Αποστόλων και οι Μέλανες θρηνούν για την απώλεια του Αντώνιου Πολυκρέτη

“Πρέβελης”: Επιστρέφει στα δρομολόγια με έκτακτη προσέγγιση στο Ηράκλειο

Το απόγευμα της Τρίτης αναχωρεί το "Πρέβελης" - Πως διαμαρφώνεται το δρομολόγιό του

Απόλλωνας: Η τελευταία …παράσταση για την Εφραιμίνα (video)

Σάββατο 25 Μαρτίου και η Εφραιμίνα για τελευταία φορά θα παρελάσει μπροστά σε συγγενείς και φίλους στον Απόλλωνα της Νάξου... Από τη νέα σχολική χρονιά ο Απόλλωνας θα έχει κλειστό το δημοτικό του σχολείο (video)