Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου, 2023
ΑρχικήΚυκλάδεςΗ πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

Η πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

|

Ξεκινάει με γρήγορους ρυθμούς ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel – Τι σκέφτονται για τα αεροδρόμια του Αιγαίου και δη των Κυκλάδων 

O στρατηγικός σχεδιασμός της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, η οποία αναλαμβάνει από τον Οκτώβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 40 χρόνια, βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη (25/02) με τη συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Στέφαν Σούλτε και του προέδρου της Slentel και του ομίλου, Δημ. Κοπελούζου. Η σύμβαση και το επενδυτικό σχέδιο 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 και 1,4 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης, συζητήθηκαν εκτενώς. Σύμφωνα με τη στρατηγική ανάλυση της κοινοπραξίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο παραχωρησιούχος θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του ελληνικού κλίματος και του καλού καιρού ως κύριο εργαλείο μάρκετινγκ για τους 14 προορισμούς, με στόχο την επέκταση της σεζόν τόσο στους ανοιξιάτικους όσο και στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.

Επίσης, θα δώσει έμφαση στις τιμές των 14 προορισμών, στην ασφάλεια, και κυρίως στο ποικιλόμορφο τοπίο, αλλά και στον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπάρχει τουριστικό δυναμικό που δεν έχει ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί, επιδιώκοντας να αυξήσει το επίπεδο αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια αποτελούν σήμερα βασικές πηγές εσόδων του ελληνικού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας το 75%-78% της συνολικής κίνησης και εξυπηρετώντας το 2015 πάνω οπό 23 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με στοιχεία, το 2015 από το «Μακεδονία» διακινήθηκαν 5,59 εκατ. επιβάτες, από τη Ρόδο 4,57 εκατ. και από τα Χανιά 2,75 εκατ.

Οργανωτική δομή

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα αεροδρόμια θα αναπτυχθούν ανεξάρτητα και με εξειδικευμένο κατά περίπτωση πλάνο, κάτω από μία ενιαία διοικητική ομπρέλα, ενώ οι αποφάσεις για την παραχώρηση θέσεων στις αεροπορικές εταιρείες θα καθοδηγούνται από τη ζήτηση της αγοράς. Η οργανωτική δομή της κοινοπραξίας θα περιλαμβάνει ένα διοικητικό και ένα εκτελεστικό συμβούλιο, ενώ θα συσταθούν ξεχωριστές διοικήσεις για κάθε αεροδρόμιο. Το εκτελεστικό συμβούλιο θα αποτελείται από έναν διευθύνοντα σύμβουλο, έναν οικονομικό διευθυντή και έναν γενικό διευθυντή επιχειρήσεων. Κατά τη μεταβατική περίοδο, μία ομάδα από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες διαχείρισης αεροδρομίων θα τους υποβοηθήσει. Οι βασικές λειτουργίες με υψηλές δυνατότητες συνέργειας θα ομαδοποιούνται και θα συγκεντρώνονται σε business units στα κεντρικά για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας, ενώ οι υπόλοιπες λειτουργίες με τοπικό ενδιαφέρον θα παραμένουν στα αεροδρόμια. Οι διευθυντές των περιφερειακών αεροδρομίων θα αναφέρονται στον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ μεταξύ άλλων θα υπάρχει ειδικό τμήμα συνδέσμου με την Πολεμική Αεροπορία και την ΥΠΑ.

Ειδική ομάδα διαχείρισης

Κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων σε 24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου.

Επίσης, θα υπάρχει ομάδα τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βασιστεί στους υφιστάμενους εργαζομένους της ΥΠΑ και στις ικανότητές τους, καθώς θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.

Διαφορετικό project plan παρεμβάσεων για κάθε χώρο

Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης. Ας δούμε τις σκέψεις για τα αεροδρόμια που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου και Κρήτης και δη αυτά στις Κυκλάδες που μας ενδιαφέρουν άμεσα… 

 

* Χανιά, αεροδρόμιο «I. Δασκαλογιάννης»: Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.

* Ρόδος, αεροδρόμιο «Διαγόρας»: Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ., σε πρώτη φάση.

* Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

 

* Αεροδρόμιο Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ., επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

* Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»: Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

* Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

* Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Προγραμματίζεται επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

* Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης»: Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης, καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.

Ριζική αναβάθμιση υποδομών

Τη σύσκεψη απασχόλησε και η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων, μετά και τις επισκέψεις του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport, τα περισσότερα εκ των οποίων όπως διαπιστώθηκε βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και παρακμής με ελλιπέστατες υποδομές και δεκάδες προβλήματα, από τους διαδρόμους προσαπογειώσεως μέχρι τους ασυντήρητους ιμάντες αποσκευών και της τριτοκοσμικής κατάστασης τουαλέτες.

Στόχος των Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) είναι η απόλυτη ανατροπή αυτής της εικόνας και ο ριζικός εκσυγχρονισμός τους, με βασικούς πυλώνες:

α) την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών διεθνών προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας,

β) την αναβάθμιση των υποδομών (από διαδρόμους μέχρι συστήματα φωτισμού και πυροσβεστικούς σταθμούς) ώστε να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας της ΙΑΤΑ,

γ) την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω επέκτασης της σεζόν την άνοιξη και το φθινόπωρο και του ανοίγματος σε καινούργιες αγορές (προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών).

Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία από Ευρώπη και Αμερική, το 60% περίπου των εσόδων των αεροδρομίων προέρχονται από τα ρυθμιζόμενα τέλη (επιβατών, προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών), και το υπόλοιπο 40% (με ανοδική τάση) από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, όπως πάρκινγκ, ενοικίαση αυτοκινήτων, εστίαση, duty free και άλλα καταστήματα.

Πηγή: Εντυπη έκδοση «Ναυτεμπορικής»

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

SKY express: Ταξιδέψτε στην Ελλάδα με έκπτωση έως 60%

SKY Express ... ως -60% για όλη την Ελλάδα, όλο θα λείπεις - Κλείσε θέση μέχρι 1 Φεβρουαρίου.

Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Πληρωμή ζωοτροφών σε κτηνοτρόφους την 30η Ιανουαρίου

Για 30 Ιανουαρίου και με ορίζοντα 24 ωρών μεταθέτει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης την πληρωμή ζωοτροφών - Τι ισχύει για τους νέους κτηνοτρόφους

Σαντορίνη -Κολούμπο: Ο Guardian προειδοποιεί για έκρηξη του ηφαιστείου

«Το ηφαίστειο αποτελεί σοβαρή απειλή» επισημαίνουν οι ειδικοί για το υποθαλάσσιο ηφαίστειο του Κολούμπο

Οι Βρετανοί έρχονται για οικογενειακές διακοπές σε Σύρο – Ανδρο και Τήνο

Ελλάδα “ψηφίζουν” για οικογενειακές διακοπές οι Βρετανοί - Ποια είναι τα πακέτα...

Στοίχημα – Ελλάδα: “Κοιτάζουμε” το over στην Λεωφόρο

Συνδυαστικό του 2.37 από τη Λεωφόρο και στήριξη στο 2.60 στην Ατλέτικο .. Η πρόταση από την Foxbet.gr

Ανεκτέλεστο το σημερινό (26/01) δρομολόγιο του “Blue Star Naxos”

Οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν τα δρομολόγια... Ποιες αλλαγές δρομολογήθηκαν από την Blue Star Ferries

Κάλεσμα αύριο (27/01) στο Δημαρχειακό Μέγαρο για τις εκδηλώσεις των Αποκριών

Πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων αύριο Παρασκευή για το Διονυσιακό δρώμενο που παραδοσιακά γίνεται την Παρασκευή, πρώτη ημέρα του τριημέρου των Αποκριών

Επέκταση πτήσεων από Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία προς Μύκονο και Σαντορίνη

Θετικά αποτελέσματα από τις B2B συναντήσεις του Mykonos.Promo, MykonosBest.eu και SantoriniBest.eu με κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες

Στοίχημα – Ελλάδα (Κύπελλο): Η άμυνα του ΠΑΟΚ εγγύηση για δεύτερο διπλό

Παναθηναίκός - ΠΑΟΚ και η ανάγκη των "πράσινων" για τη ρεβάνς... Η πρόταση από τον Koubanezos

Απείρανθος – Πολιτιστικός Σύλλογος: Κόβει τη πρωτοχρονιάτικη πίτα

Ο Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος "Τα Φανάρια" κόβει τη πίτα του - Πότε και ποια θα είναι η ... έκπληξη

Ντροπή, βανδαλισμός σε ένα από τα ωραιότερα Graffiti

Για μία ακόμη φορά δείξαμε το πρόσωπό μας. Αγνωστοι (;) βανδάλισαν ένα από τα ωραιότερα σημεία της Νάξου, στην είσοδο της παλιάς πόλης

Springer Reisen: Επιστρέφει και φέτος στη Πάρο με απευθείας πτήση από τη Βιέννη

Ο Αυστριακός τουρ οπερέιτορ Springer Reisen έρχεται και φέτος στη Πάρο (και Νάξο) με απευθείας πτήσεις από τη Βιέννη - Από 27 Μαϊου έως τέλη Σεπτεμβρίου

ΕΑΣ Νάξου: Το γεύμα με τους δημοσιογράφους και ο γρίφος του “είμαι παρών” από τον Καπούνη

Το γεύμα ... εργασίας με τους δημοσιογράφους από τη διοίκηση της ΕΑΣ Νάξου στην Αθήνα - Που έγινε, ποιοι βρέθηκαν στο τραπέζι (photo)

Θάλασσες Αριστείας – ExcellenSeas: Θεσμός – με άρωμα Νάξου – οι υποτροφίες στους νέους των ακριτικών νησιών

Την παρουσίαση του προγράμματος υποτροφιών ExcellenSeas παρουσίασε η Α.Μ.Κ.Ε «Θάλασσες Αριστείας της Pastra Cretonaxiosa» - Ποιοι βρέθηκα στην εκδήλωση που έχει άρωμα Νάξου

ΕΛΜΕΠΑ: «Ζωντανεύει» ξανά μέσω 3D η «Σφίγγα των Ναξίων»

Το Εργαστήριο Σχεδιομελέτης Κατεργασιών και Αυτοματισμών του ΕΛΜΕΠΑ «ζωντανεύει» ξανά την «Σφίγγα των Ναξίων»

Εκτακτο: Στις 03:00 το πρωί η αναχώρηση του “Blue Star Naxos”

Διατηρείται το απαγορευτικο απόπλου πλοίων .... Στις 3 το πρωί της Πέμπτης (19/01) η αναχώρηση του "Blue Star Naxos" από τον Πειραιά

Νάξος: Ο Δήμος προχωρεί σε κάλεσμα συμμετοχής στο Καρναβάλι 2023

Φεβρουάριος ο μήνας των Αποκριών και ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων προχωρεί σε κάλεσμα συμμετοχής στις διοργανώσεις του

Τήνος: Καβοδέτες “παλεύουν” με το νοτιά για να δέσουν το “Blue Star Paros”

Καβοδέτες στο λιμάνι της Τήνου προσπαθούν να δέσουν το "Blue Star Paros" - Δείτε η μάχη που δίνουν με το νοτιά

Αυτόνομη λειτουργία ταμειακών μηχανών και POS τέλος εποχής…

Συνδέονται από αρχές Ιουνίου για online αποστολή των δεδομένων στην ΑΑΔΕ

ΕΑΣ Νάξου – Δ. Καπούνης: “δίνουμε μεγαλύτερη τιμή στο γάλα για να μπορέσουν οι κτηνοτρόφοι να αντέξουν» (video)

Ο Δ. Καπούνης - πρόεδρος της ΕΑΣ Νάξου - στο «Στούντιο με θέα» του ΑΝΤ1 για τον «βραχνά» των κτηνοτρόφων (video)