Δευτέρα, 27 Μαρτίου, 2023
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑιγαίο: Πολιτική κόντρα για την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία

Αιγαίο: Πολιτική κόντρα για την παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία

|

Η απόφαση της Κυβέρνησης μέσω τροπολογίας για παράταση ισχύος των πιστοποιητικών στα πλοία με την επίκληση της πανδημίας προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης – Τι αναφέρει ο κος Σαντορινιός

Πριν από μερικές ημέρες διαβάσαμε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω της σχετικής επιτροπής διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές είχε αποφανθεί “κόπηκαν” και τα δύο πλοία της εταιρείας Zantie Ferries – ANMEZ A.E. Δηλαδή εκτός του “Αδαμάντιος Κοραής” που εξυπηρετεί την Σαμοθράκη, απορρίφθηκε η συμμετοχή και του “Διονύσιος Σολωμός” για τις γραμμές στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα Πειραιάς ή Λαύριο – Σίφνος – Φολέγανδρος – Σίκινος – Ίος – Θήρα και επιστροφή. Ούτε και αυτό είχε Πιστοποιητικό Ασφαλείας, το πρώτο απαραίτητο κα βασικό έγγραφο, σε ισχύ όταν πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός”.

Τώρα έρχεται ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Ιωάννης Πλακιωτάκης και με τροπολογία δίνει Παράταση ισχύος των πιστοποιητικών των πλοίων… Τι αναφέρει στην σχετική ενημέρωση;  Τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας,  προβλέπει τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας μέσω τηλεσύνδεσης με την Βουλή, «για μία ακόμα φορά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανταποκρίνεται πρωτοποριακά στις απαιτήσεις των καιρών.

Για να μπορέσει η ναυτιλία μας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εθνικής αλλά και της διεθνούς -και άκρως ανταγωνιστικής-ναυτιλιακής αγοράς, χρειάζεται να ενεργοποιηθούν νομοθετικά και τεχνικά εργαλεία, τα οποία είναι αναγκαία για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της, ειδικά σε συνθήκες παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. Με την τροπολογία διασφαλίζεται η ασφάλεια των υπό ελληνική σημαία πλοίων, η αδιάλειπτη επικοινωνία των  νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα,  αλλά και η διαρροή  πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο.   Είναι για όλα αυτά που εισάγουμε τη διαδικασία της διενέργεια των εξ΄ αποστάσεως επιθεωρήσεων των πλοίων, όχι με δικές μας αυτοσχέδιες εμπνεύσεις, αλλά όπως αυτές έχουν εξειδικευθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και έχουν αρχίσει πλέον και ακολουθούνται από μεγάλες και ανταγωνιστικές σημαίες παγκοσμίως.  Ο ναυτιλιακός χώρος εκσυγχρονίζεται και νέα τεχνολογικά μέσα έρχονται για να δώσουν ασφαλείς λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα».

Και κατέληξε «Θεωρώ ότι όλοι μας έχουμε αντιληφθεί ότι, αν η Ελλάδα υστερήσει στο διαρκώς εξελισσόμενο χώρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, θα υποθηκεύσουμε το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας και, μαζί με αυτήν, το μέλλον της Πατρίδας μας. Χρέος μας είναι – και αυτό υπηρετούμε πάλι σήμερα – να κρατήσουμε ψηλά την ελληνική σημαία χωρίς καμιά απολύτως έκπτωση στην ποιότητά της».

 

Σαντορινιός: ” θεσμοθετεί εκπτώσεις στην ασφάλεια των πλοίων”

Αμεση η αντίδραση από την αντιπολίτευση.. Και ο τομεάρχης Ναυτιλίας, πρώην υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός με ανακοίνωσή του μιλάει για “εκπτώσεις στην ασφάλεια των πλοίων που εγκυμονούν κινδύνους” και καταθέτει τέσσερα ερωτήματα…

“Αιφνιδιαστικά και με πρόφαση την πανδημία, το Υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί, με αιφνιδιαστική τροπολογία, την έκπτωση στην ασφάλεια των, υπό ελληνική σημαία, πλοίων. Συγκεκριμένα στην κατατεθείσα τροπολογία, στο πλαίσιο του υπό συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών, προβλέπεται η, αρχικά, 4μηνη, και στη συνέχεια για αόριστο διάστημα, παράταση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που εκδίδονται από την Επιθεώρηση Πλοίων (ΚΕΠ και ΤΚΕΠ). Η πρόβλεψη αφορά τόσο στα πλοία ποντοπόρου ναυτιλίας, όσο και στα πλοία της ακτοπλοΐας. Ενώ, για να «θολώσει» τα νερά, το Υπουργείο Ναυτιλίας προβλέπει την διαδικασία απομακρυσμένης επιθεώρησης, η οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επιτόπιο έλεγχο και την επιθεώρηση των πλοίων.

Η ρύθμιση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα, ιδιαίτερα λόγω του γεγονότος, ότι η παράταση των πιστοποιητικών αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά, αφού όχι μόνο με αφορμή την πανδημία, αλλά και για άλλους ασαφείς και αδιευκρίνιστους λόγους ανωτέρας βίας (πχ. λοιμός, πανδημία, επιδημία- ακόμη και γαστρεντερίτιδας αναρωτιόμαστε, ασθένεια- ποιου;, πλημμύρες, τυφώνες, ταραχές ή πόλεμο), μπορεί να εκφεύγει κάποιος από την υποχρέωση για επιθεώρηση.

Περαιτέρω η δεύτερη παράγραφος της τροπολογίας είναι ακόμα πιο προκλητική και επικίνδυνη για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας, αφού προβλέπει ότι όσα πλοία έχουν υποστεί βλάβη και ελέγχονται από τον ΚΕΠ, η αποκατάσταση της βλάβης θα πιστοποιείται με πιστοποίηση από την διαχειρίστρια εταιρεία!

Τα ερωτήματα που τίθενται από την ρύθμιση αυτή είναι:

1. Ενώ είναι κατανοητό ότι δεν μπορεί να γίνει επιτόπιος έλεγχος, λόγω πανδημίας, σε πλοία εκτός της Επικράτειας, για ποιο λόγο δεν μπορεί να γίνει επιθεώρηση στα πλοία ακτοπλοΐας, που κατά τεκμήριο ελέγχονται στον Πειραιά ή σε μεγάλα λιμάνια της χώρας όπου υπάρχουν Τοπικά Κλιμάκια Ελέγχου;

2. Για ποιο λόγο η τροπολογία δεν καταλαμβάνει μόνο την παρούσα έκτακτη κατάσταση της πανδημίας και επεκτείνει αόριστα την περίοδο εφαρμογής της με τον ασαφή όρο «ανωτέρα βία»;

3. Για ποιο λόγο η παράταση που μπορεί να δίνει ο Υπουργός δεν ορίζεται χρονικά; Θα υπάρχουν πλοία που δεν έχουν λάβει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας επ’ αόριστο;

4. Για ποιο λόγο για τα πλοία που ελέγχονται από τον ΚΕΠ μπορούν να πιστοποιούν την αποκατάσταση βλάβης οι διαχειρίστριες εταιρείες, ενώ- ορθά- όσα ελέγχονται από εξουσιοδοτημένο οργανισμό (νηογνώμονα) απαιτείται η βεβαίωση αυτού;

Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση δείχνει ότι αξιοποιεί κυνικά την πανδημία για να νομοθετήσει ακόμα και σε βάρος της ασφάλειας των πλοίων και των επιβατών. Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει την εν λόγω τροπολογία”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Super Jet: Ανεκτέλεστα δρομολόγια σήμερα και αύριο

Δεμένο θα παραμείνει λόγω καιρικών συνθηκών το Super Jet στον Πειραιά

Golden Star Ferries: Προχώρησε στην αγορά του “Gotlandia II”

Η Golden Star Ferries προχώρησε στην αγορά του GOTLANDIA II - Το κόστος αγοράς και πότε θα το δούμε στα νερά των Κυκλάδων

Νάξος – Smart Island: Ξεκινούν οι καινοτόμες υπηρεσίες σε λιμάνια και πλοία

Ο χάρτης των μικρομεταφορών αλλάζει στην Ελλάδα-Καινοτόμες υπηρεσίες σε λιμάνια, πλοία και νησιά, με drones - Αρχή από Νάξο

Ανάφη: Διαμάχη για την εύρεση ή όχι καρχαρία – καλικάντζαρου

Ο πρώτος καρχαρίας – καλικάντζαρος στη Μεσόγειο ή πλαστικό παιχνίδι; Επιστημονική διαμάχη για εύρημα στην Ανάφη

Μύκονος: Στάση εργασίας (28/03) από όλους τους εργαζόμενους

Κινητοποιήσεις στη Μύκονο με αφορμή την επίθεση κατά του αρχαιολόγου Μ. Ψαρρού - Και οι εκπαιδευτικοί στο πλευρό των εργαζομένων

Στοίχημα – Euro 2024: Προβάδισμα νίκης αλλά με under για την Ελλάδα

Μπαίνει με το... δεξί στην «OPAP Arena» η Ελλάδα, διπλό στο 2.15 η Γαλλία - Η πρόταση από την Foxbet.gr

Σαντορίνη: Στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου για την 25η Μαρτίου 1821 το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φηρών

Και αυτή τη φορά το σχολείο μας με την αντιπροσωπευτική ομάδα των μαθητών/τριών και την συνοδεία του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του σχολείου ηγήθηκε της μαθητικής παρέλασης στην πρωτεύουσα του νησιού

Σαντορίνη: Συγχαρητήρια από τον ΔΑΠΠΟΣ στην ομάδα του Πανθηραϊκού

"...ευελπιστούμε να σας καμαρώσουμε στον τελικό της διοργάνωσης..."

Βίβλος: Αυτοψία από τη δημοτική Αρχή για θέματα ασφάλειας του Γυμνασίου

Δημήτρης Λιανός και Ηλίας Ορφανός βρέθηκαν χθες στις Τρίποδες όπου είδαν τα προβλήματα που αφορούν υποδομές στο Γυμνάσιο Βίβλου

Blue Star Ferries: Ερχονται βραδινά δρομολόγια προς Παροναξία – Σαντορίνη με το “Blue Star Chios”

Για την περίοδο του Πάσχα το Blue Star Chios αναλαμβάνει βραδινό δρομολόγιο με ώρα άναχώρησης 23:30 από Πειραιά ...

Blue Star Ferries: Σε ακινησία το “Naxos”, σε βραδινό δρομολόγιο από Μεγάλη Τρίτη ο “Διαγόρας”

Νέα δεδομένα αυτές τις ημέρες στη γραμμή της Παροναξίας - To Blue Star Paros για ένα μήνα θα καλύψει το κενό του Naxos και έρχεται ο Διαγόρας στα νησια μας

Super Jet: Ξεκίνησε, το πρώτο δρομολόγιο για την φετινή χρονιά… (video)

Με τον cpt Μιχάλη Μακρή στο τιμόνι του, το ταχύπλοο Super Jet ξεκίνησε σήμερα (23/03) το πρώτο του δρομολόγιο για τη φετινή χρονιά (video)

Γέρικα αλλά ασφαλή σκαριά στο Αιγαίο

Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας πλησιάζει τα 31 χρόνια – Που ταξιδεύει το γηραιότερο πλοίο στο Αιγαίο

Ενδοκυκλαδικά – Caldera Vista: Με το …καλημέρα ανεκτέλεστα δρομολόγια

Ανεκτέλεστα μέχρι νεοτέρας τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια του Caldera Vista

Blue Star Ferries: Εκτακτη δρομολόγηση (25/03) του “Διαγόρα” για Σαντορίνη

Ο "Διαγόρας" το πρωί του Σαββάτου (25/03) θα πάρει το δρόμο για Σαντορίνη σε έκτακτη δρομολόγηση

Η Νάξος στους προορισμούς του κρουαζιερόπλοιου “Gemini” που μεταφέρει εργαζόμενους εξ αποστάσεως

Ήρθε η πρώτη 3ετής κρουαζιέρα στον κόσμο! Απευθύνεται και σε ταξιδιώτες με εργασία εξ αποστάσεως Πότε και που θα βρίσκεται στην Ελλάδα

“Πρέβελης”: Επιστρέφει στα δρομολόγια με έκτακτη προσέγγιση στο Ηράκλειο

Το απόγευμα της Τρίτης αναχωρεί το "Πρέβελης" - Πως διαμαρφώνεται το δρομολόγιό του

Από τις 26 Ιουνίου το “Ανεμος” μπαίνει στη ζωή των κατοίκων στις Δυτικές Κυκλάδες

Η δυνατότητα για αποκτήσεις εισιτήριο με το "Ανεμος" είναι πλέον εφικτή - Από τις 26 Ιουνίου ξεκινούν τα δρομολόγια προς Δυτικές Κυκλάδες

Εκτακτη δρομολόγηση (23/03) του “Διονύσιος Σολωμός”

Το βράδυ της Πέμπτης (23/03) το "Διονύσιος Σολωμός" θα φύγει για Σίφνο - Μήλο και επιστροφή