Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοCycladic - Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα "αγκάθια" της γραφειοκρατείας

Cycladic – Λυκιαρδόπουλος: Επιμονή στην επένδηση παρά τα “αγκάθια” της γραφειοκρατείας

|

Ένα project που άνοιξε φτερά μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, ως η πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή που θα διασυνδέει νησιά του Αιγαίου με οκτώ προορισμούς μέσα στον χειμώνα, τώρα, στην εκκίνηση της θερινής σεζόν, αντιμετωπίζει προβλήματα στον προγραμματισμό των καλοκαιρινών της δρομολογίων.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Νικόλας Λυκιαρδόπουλος, ο κύριος επενδυτής -προερχόμενος από τη ναυτιλία- πίσω από το project της Cycladic, προχωρά παρά τις αντιξοότητες ένα βήμα παρακάτω έχοντας υπογράψει στρατηγική συμφωνία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου των αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. «Το όνειρό μας για την εξέλιξη της εταιρείας μεσοπρόθεσμα είναι συγκεκριμένο», δηλώνει ο ίδιος στο «business stories». «Θέλουμε να μεγαλώσουμε τον στόλο μας σε μέγεθος, να διασυνδέσουμε όσο περισσότερα ελληνικά νησιά μπορούμε, να είμαστε καινοτόμοι διαθέτοντας έναν στόλο με ηλεκτρικά αεροπλάνα μηδενικών ρύπων, να δώσουμε προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και όλα αυτά μέσα από μία οικονομικά βιώσιμη επιχειρησιακή λειτουργία».

Συνεχιστής ο ίδιος της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας με ιστορία αιώνων στον χώρο της ναυτιλίας, μας λέει ότι «η ιδέα δημιουργίας της πρώτης ελληνικής ενδονησιωτικής αερογραμμής υπήρχε για καιρό και έγινε πραγματικότητα με κινητήρια δύναμη την αγάπη για την αεροπλοΐα και τα ελληνικά νησιά. H Cycladic αποτελεί ένα προσωπικό όραμα για την ουσιαστική και αποτελεσματική διασύνδεση των ελληνικών νησιών. Είναι μια επένδυση με ψυχή, η οποία βασίζεται σε βιώσιμο οικονομικό μοντέλο, διατηρώντας ταυτόχρονα έναν έντονα κοινωνικό χαρακτήρα συνεισφοράς.

Μια επένδυση που σχεδιάσαμε προσεκτικά, υλοποιήσαμε μόνοι μας χωρίς κάποια κρατική στήριξη ή επιδότηση σε τοπικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή ο στόλος μας αριθμεί τρία νέα αεροσκάφη τύπου Cessna Grand Caravan 208, χωρητικότητας έως 12 επιβατών, τα οποία επιχειρούν με βάση την Πάρο. Στην πλήρη ανάπτυξη του επιχειρησιακού μοντέλου της η εταιρεία θα αριθμεί συνολικά 75 άτομα προσωπικό».

Το ξεκίνημα

Ακολουθώντας μία περίοδο «προσεκτικής», όπως δηλώνει ο ίδιος ο κ. Λυκιαρδόπουλος, προετοιμασίας, η Cycladic ξεκίνησε το πτητικό της έργο τον Οκτώβριο του 2022 «πραγματοποιώντας με απόλυτη επιτυχία τόσο προγραμματισμένες όσο και charter πτήσεις” Δρομολόγια ξεκίνησαν σε οκτώ προορισμούς: Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Σύρο, Νάξο, Χανιά, Ηράκλειο και Ρόδο. «Από την πρώτη κιόλας στιγμή η ανταπόκριση που είχαμε από τις τοπικές κοινότητες ήταν εντυπωσιακή, με τη δυναμική κρατήσεων για κάθε προορισμό να είναι σύμφωνη με τις αρχικές προβλέψεις, όπως και η αυξημένη ζήτηση των charter πτήσεων, επιβεβαιώνοντας με τον πιο έμπρακτο τρόπο την ορθότητα του business plan της Cycladic.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, τα δρομολόγια με τη μεγαλύτερη ζήτηση κατά τους χειμερινούς μήνες είναι αυτά της Σύρου και της Ρόδου δεδομένου ότι πολλές υπηρεσίες βρίσκονται στα δύο αυτά νησιά. Αυτό που πρέπει να παραδεχτώ, ωστόσο, είναι ότι από τον Μάρτιο και μετά το επιχειρηματικό μας ταξίδι δεν είναι τόσο ανέφελο. Και αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα γραφειοκρατικά προσκόμματα κατά τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών μας δρομολογίων», αναφέρει ο κ. Λυκιαρδόπουλος.

Το μεγάλο «αγκάθι» και η νέα συμφωνία

«Ως Cycladic έχουμε υποβάλει από τον Οκτώβριο του 2022 το πρόγραμμα των πτήσεών μας για τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023. Εχουμε ακολουθήσει σε όλες μας τις ενέργειες κατά γράμμα αυτά που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο. Από τον Νοέμβριο του 2022 έχουμε ζητήσει γραπτώς την απόδοση Διαθέσιμου Χρόνου Πτήσης (Starting and Landing Operation Time – SLOTs) και παρ’ όλα αυτά μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει κάποια γραπτή απάντηση από τον αρμόδιο Εθνικό Οργανισμό Συντονισμού Πτήσεων, κάτι αρκετά παράδοξο, δεδομένου ότι κάθε δημόσια αρχή θα όφειλε να απαντά στα αιτήματα που δέχεται».

Ο κ. Λυκιαρδόπουλος υποστηρίζει ότι «παρά την απόλυτα επιτυχημένη υλοποίηση του χειμερινού πτητικού μας προγράμματος, οι αρμόδιες αρχές δεν μας δίνουν την -τυπική- έγκριση για το αντίστοιχο καλοκαιρινό. Ειλικρινά δεν το χωράει ο νους ότι κάποιος μπορεί επιλεκτικά να δίνει έγκριση σε μια αερογραμμή για τους χειμερινούς μήνες και να αγνοεί τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών. Δεν έχει μπει κανείς στον κόπο να μας απαντήσει επισήμως και υπεύθυνα, απευθυνόμενος στην εταιρεία, γιατί δεν μας εγκρίνουν τα δρομολόγια. Αυτό που με στεναχωρεί περισσότερο είναι ότι είμαι σίγουρος ότι οι αρμόδιες αρχές κατανοούν ότι αυτή η γραφειοκρατική απραξία στραγγαλίζει οικονομικά μια μικρή αερογραμμή».

Επισημαίνεται εδώ ότι τον περασμένο Φεβρουάριο για το θέμα διατύπωσε σε επίσημη επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την πλήρη στήριξή της και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μέσω του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, με το σκεπτικό ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι αυτό της συγκοινωνίας και ιδιαίτερα της ενδοσυγκοινωνίας μεταξύ των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου. 

Αυτό που ζητείται ουσιαστικά είναι η τροποποίηση της σχετικής αερολιμενικής διάταξης για τη θέσπιση δυνατότητας συντονισμού VFR (Visual Flight Rules), δηλαδή εξ όψεως πτήσεων που υποστηρίζουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μεταξύ των αεροδρομίων των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε η εταιρεία να προσγειώνεται και να απογειώνεται και τους καλοκαιρινούς μήνες στα αεροδρόμια της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Ρόδου. Η συγκεκριμένη διάταξη τώρα εμποδίζει την παραχώρηση SLOTs για ορισμένα αεροσκάφη στους παραπάνω συντονισμένους αερολιμένες.

«Θεωρούμε απαράδεκτο από κάθε οπτική το ότι συγκεκριμένες πράξεις ή παραλείψεις έχουν αφήσει μια μικρή αερογραμμή -την πρώτη ελληνική ενδονησιωτική αερογραμμή- ουσιαστικά εκτός αγοράς. Σκοπεύουμε να παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της λογικής. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να διεκδικήσουμε αυτό που όλες οι υπόλοιπες μικρές αερογραμμές στην Ευρώπη έχουν κεκτημένο: την απρόσκοπτη πρόσβαση σε SLOTs χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και καθυστερήσεις. Το να στερείται μια ενδονησιωτική αερογραμμή τη δυνατότητα να προγραμματίσει δρομολόγια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αφαιρεί πολύτιμα για τη βιωσιμότητά της έσοδα και της στερεί την προοπτική ως παρόχου πτήσεων στην καρδιά της τουριστικής σεζόν».

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Λυκιαρδόπουλος δηλώνει αποφασισμένος να υλοποιήσει στο ακέραιο το αρχικό του πλάνο «όσο ρομαντικό και αν ακούγεται και ανεξάρτητα από οποιοδήποτε γραφειοκρατικό πρόσκομμα», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει. «Το επενδυτικό πρόγραμμα κινείται ανεξάρτητα από βραχυπρόθεσμες γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και υπό αυτό το πρίσμα μόλις τον προηγούμενο μήνα υπογράψαμε στρατηγική συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη μετατροπή του υφιστάμενου στόλου αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα μηδενικών ρύπων. Σε αυτό το πλαίσιο εκτιμούμε ότι σε αρκετά κοντινό χρονικό ορίζοντα θα έχουμε τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα στην ελληνική επικράτεια όντας πρωτοπόροι στην ανατολική Μεσόγειο.

Όπως είναι πρόδηλο, αυτή η εξέλιξη τεκμηριώνει έμπρακτα τη δέσμευση ότι έχουμε τόσο την τεχνογνωσία όσο και τη θέληση να κάνουμε πράξη το πρόγραμμά μας. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια μας πηγαίνουν πίσω και μας αναγκάζουν να ασχολούμαστε με μη παραγωγικές δραστηριότητες αντί να επικεντρώνουμε όλη μας την ενέργεια στο να μεγαλώσουμε την εταιρεία και να επεκτείνουμε τα δρομολόγιά της σε περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς. Επιπλέον, πέραν του ότι πηγαίνουν πίσω την εταιρεία σε λειτουργικό επίπεδο, αντίστοιχα πηγαίνουν πίσω και το έργο της απευθείας διασύνδεσης των ελληνικών νησιών. Υποβαθμίζουν την καθημερινότητα των τοπικών κοινοτήτων που ήξεραν κατά τους χειμερινούς μήνες ότι έχουν την επιλογή απευθείας πτήσεων μεταξύ νησιών. Μία επιλογή που πλέον δεν υφίσταται μέχρι να αρθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια».

*“Μετά την παραχώρηση της συνέντευξης του κ. Λυκιαρδόπουλου στην ιστοσελίδα newmoney.gr, ο ίδιος ενημερώθηκε και μας ενημέρωσε άμεσα ότι υπήρξε μεν τυπική απάντηση του Εθνικού Οργανισμού Συντονισμού Πτήσεων στο αίτημα απόδοσης χρόνου πτήσεων στην Cycladic, χωρίς ωστόσο πρακτικά να έχει ικανοποιηθεί ακόμη το σχετικά αίτημα”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Σαόνησος” θα αναχωρήσει τη Κυριακή (21/04) από τη Σύρο

Αλλαγή ημέρας και ώρας για το αυριανό δρομολόγιο του "Σαόνησος" - Πως είναι το πρόγραμμα

ΛΕ.ΜΟ.Ν.: Ξεκίνησε το 3ήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης

Η Λέσχη Μοτοσυκλετιστών Νάξου (ΛΕ.ΜΟ.Ν.) κάλεσε τον Βασίλη Ορφανό για ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο χωμάτινης οδήγησης - Πως μπορείτε να δώσετε το παρών

ΣΥΡΙΖΑ – Κασσελάκης: Το Σάββατο στη Σύρο, περιοδεία στο Αιγαίο

Λόγω Ευρωεκλογών ο Στέφανος Κασσελάκης ξεκινάει περιοδεία στο Αιγαίο.. Πότε θα βρίσκεται στις Κυκλάδες και δη στη Νάξο.

Νάξος: Μουσική και χορός στην υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας (video)

Πως υποδέχτηκε η Νάξος την Ολυμπιακή φλόγα (video)

Ελλάδα: Ανακοινώθηκαν οι “απάτητες” παραλίες, πόσες είναι στις Κυκλάδες; (πίνακας)

Υπεγράφη η ΚΥΑ με την οποία προσδιορίζονται οι 198 «απάτητες παραλίες». Δείτε τι απαγορεύεται σε αυτές.

Κ. Μπιζάς: “Τον Απρίλιο περιμένουμε περισσότερους από 40.000 επισκέπτες στο νησί”

ο τελευταίο διάστημα, ο Δήμος Πάρου έχει επιδοθεί σε εκστρατεία προβολής του νησιού μέσω επαφών με επαγγελματίες του Τουρισμού από σημαντικές αγορές του εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν με τις διαδικτυακές συναντήσεις του Αντιδημάρχου Τουρισμού Θοδωρή Μπιζά και μελών της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου.

Νάξος: Ποιος θα ανάψει με την Ολυμπιακή φλόγα τον βωμό στη Πορτάρα;

Εγιναν γνωστά τα ονόματα των οκτώ λαμπαδηδρόμων, οι οποίοι θα τρέξουν στη Νάξο στα πλαίσια της έλευσης της Ολυμπιακής φλόγας;

Κέα: Διήμερο (20-21 Απριλίου) εθελοντικής αιμοδοσίας

Ερχεται διήμερο εθελοντικής αιμοδοσίας στην Κέα.. Που και πότε;

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Θα ορκιστεί στη… φυλακή αν εκλεγεί ο Μπελέρης;

Τι θα συμβεί με τον φυλακισμένο Φρέντι Μπελέρη εάν εκλεγεί Ευρωβουλευτής;

Princess Cruises: Ακύρωση επισκέψεων του “Sun Princess” στη Σαντορίνη

Το Sun Princess ακύρωσε τα δρομολόγια στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων - Επιλέγει Χανιά

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Επίσκεψη από την πρωταθλήτρια Στίβου, Ολγα Βασδέκη

Οι Ολγα Βασδέκη, Βασίλης Σοφικίτης και Lennart Neubauer θα είναι τρείς από τους οκτώ λαμπαδηδρόμος της αυριανής δράσης από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου: Με εισήγηση Δημήτρη Λιανού, προσφυγή στη Δικαιοσύνη για τους αιγιαλούς

Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η ΠΕΔ για τον αιγιαλό και την παραλία - Ποια ήταν η πρόταση Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανού

Blue Star Ferries: Παράταση μίας ακόμη εβδομάδας για το “Blue Star 1”

Μία ακόμη εβδομάδα θα μείνει στη γραμμή της Παροναξίας το Blue Star 1....

Attica Group: Απέκτησε τρία ξενοδοχεία στις Κυκλάδες, εξετάζει κι άλλες εξαγορές ακινήτων

Τρίτο ξενοδοχείο στις Κυκλάδες απέκτησε η Attica Group - Εξετάζει περαιτέρω εξαγορές μονάδων σε νησιά που εξυπηρετεί με τον στόλο της

Ολυμπιακή Φλόγα – Νάξος: Κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι μέσω Περιφερειακού δρόμου

Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Νάξου για την κίνηση οχημάτων από και προς το λιμάνι της Νάξου - Που θα δέσει ο Σκοπελίτης

Ολυμπιακή Φλόγα: Βασδέκη, Σοφικίτης και Neubauer μίλησαν με τα παιδιά της Νάξου

Διαδραστική συνάντηση με τα παιδιά και βράβευση σε Βασδέκη, Σοφικίτη και Neubauer (video)

Cycladic Identity – Ιος: Ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμa με τίτλο “Το βλέμμα της Νεότητας στις Κυκλάδες”

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε την Κυριακή 31 Μαρτίου στους κατοίκους του νησιού

Νομική Αθηνών: Με οδηγό την Ναξιώτισσα Μαρία Μαργαρίτη κέρδισε Κέμπριτζ και Οξφόρδη!

Η Νομική Αθηνών νίκησε Κέμπριτζ και Οξφόρδη και πήρε το Α’ Βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό εικονικής δίκης - Ο ρόλος της Ναξιώτισσας Μαρίας Μαργαρίτη

Express Skopelitis: Μια μέρα σαν όλες τις άλλες….

To Express Skopelitis συνεχίζει το δρομολόγιό του...